Bu çalışmada değer analizi ile hedef maliyetleme tekniklerinden yararlanılarak bir ürün bileşimi elde edilmeyeve aynı zamanda maliyeti ve fiyatı belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için şu iki anahtar soru temel alınmıştır:1. Ürün ne yapabilmelidir ?2. Ürün kaça malolmalıdır ?Ürün olarak bilgisayarın, müşteri grubu olarak üniversite öğrencilerinin seçildiği bu çalışmada; anket yöntemiyle öğrencilerden, mülakat yöntemiyle bilgisayar firma ve uzmanlarından, ayrıca internet ve piyasa araştırmalarından elde edilen verilere değer analizi ve hedef maliyetleme uygulanarak istenen fiyat ve özellikte bir bilgisayar konfigürasyonuna ulaşılmaya çalışılmıştır
Değer Analizi Maliyetleme Fiyatlama Ürün Bileşimi Bilgisayar
In this study, we try to determine a product’s components, costs and its price by using value analysis and targetcosting methods. In order to achieve this aim, two key questions are applied as below: 1. What should the product perform?2. How much should the product cost?In this study, computer is chosen as a product and the customer group is the university students, we tried to reach a feasible set of computer configurations reaching the best price with optimal features. In order to do thatvalue analysis and target costing techniques applied to the data, which are verified through using questionnairemethod to the students, interview method to the experts and the firms of computers, we also conducted internetand market searches
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 17 |