BibTex RIS Kaynak Göster

ÜRÜN BİLEŞİM, MALİYETVE FİYATININ BELİRLENMESİNDE DEĞER ANALİZİ YÖNTEMİ : BİLGİSAYAR ÖRNEĞİ

Yıl 2006, Sayı: 17, 109 - 138, 01.01.2006

Öz

Bu çalışmada değer analizi ile hedef maliyetleme tekniklerinden yararlanılarak bir ürün bileşimi elde edilmeyeve aynı zamanda maliyeti ve fiyatı belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için şu iki anahtar soru temel alınmıştır:1. Ürün ne yapabilmelidir ?2. Ürün kaça malolmalıdır ?Ürün olarak bilgisayarın, müşteri grubu olarak üniversite öğrencilerinin seçildiği bu çalışmada; anket yöntemiyle öğrencilerden, mülakat yöntemiyle bilgisayar firma ve uzmanlarından, ayrıca internet ve piyasa araştırmalarından elde edilen verilere değer analizi ve hedef maliyetleme uygulanarak istenen fiyat ve özellikte bir bilgisayar konfigürasyonuna ulaşılmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, R. vd., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri – SPSS Uygulamalı, 2. Basım, Sakarya Kita- bevi, Sakarya, 2002.
  • ANSARI, L. S. VE J. E. BELL, (CAM-I; Target Cost Core Group), Target Costing – Profit Planning in Dis- guisse, Target Costing – The Next Frontier in Strategic Cost Management, Irwin Professional Publishing, Chicago, 1997.
  • BAHŞİ, C. GÖKHAN, A.VECDİ CAN, “Hedef Maliyetleme”, Muhasebe ve Denetime Bakış, Mayıs 2001, Yıl , Sayı 4, s. 47-64.
  • BAŞ, I. M., “Hedef Fiyat – Maliyet – İşletmelerdeki Stratejik Rekabetin Üretim Pazarlama Arayüzündeki İzdü- şümü”, AD Business Notebook, Aralık 1997, s.24-27.
  • BUGGERT, W., “Neuere Verfahren des Kostenmanagements in den Gemeinkostenbereichen”, Controller Ma- gazin, 1994, Nr:2, s. 90-102.
  • BUGGERT, W. VE A. WİELPÜTZ, Target Costing – Grundlagen und Umsetzung des Zielkostenmanage- ments, Carl Hanser Verlag, München – Wien, 1995.
  • CAN, A.VECDİ, Hedef Maliyetleme – Kuram ve Uygulama, Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2004.
  • FRANZ, K. – P., “Target Costing – Konzept und kritische Bereiche”, Controlling, 1993, Nr: 3 (5), s. 124-130.
  • HOFFMANN, H., Wertanalyse – Ein Weg zur Erschließung neuer Rationalisierungsquellen, Berlin, 1979.
  • HORVÂTH, P., “Schnittstellenüberwindung durch das Controlling”, Synergien durch Schnittstellen – Control- ling, Stuttgart, 1991, s. 1-23.
  • HORVÂTH, P., Target Costing, Stuttgart, 1993. http://www.ace.navy.mil/briefing/ toccaiv992/tc992/sld005.htm, 1999.
  • JEHLE, E., “Wertanalyse – Ein System zum Lösen komplexer Probleme”, Wirtschaftswissenschaftliches Stu- dium, 1991, Nr:6, s.287-294.
  • MİLES, L. D., Techniques of Value Analysis and Engineering, New York, Toronto, London, 1961.
  • MİLES, L. D., Value Engieering – Wertanalyse, die praktische Methode zur Kostensenkung, München, REFA (Verband), Refa – Methodenlehre des Arbeitsstudiums, Teil 3, München, 1971.
  • RÖSLER, F., Target Costing für die Automobilindustrie, Deutscher Universitäts Verlag, Gabler, Wiesbaden, SAKURAI M., “A Japanese Survey of Factory Automation and Its Impact on Management Control Systems”, (Edit: Y. Monden, M. Sakurai) Japanese Management Accounting – A World Class Approach to Profit Ma- nagement, 1989, s. 261-279
  • ŞAKRAK, M., “Geleneksel Maliyetlemeden Hedef Maliyetlemeye “Maliyet Bir Çıktı (Sonuç) Değil Girdidir.””, Ulusal İşletmecilik Kongresi, 12-14 Kasım 1998, Antalya, s. 293-305.
  • TATIKONDA, L. U. VE M. V. TATIKONDA, “Tools for Cost – Effective Product Design and Development”, Production and Inventory Management Journal, 1994, Nr: 2, s. 22-28.
  • YÜKÇÜ, S., “Maliyet Düşürmede Sistematik Yaklaşımlar”, Muhasebe ve Denetime Bakış, Ekim 2000, Yıl 1, Sayı 2, s. 23-41.

VALUE ANALYSIS METHOD ON DETERMINING THE PRODUCT COMPONENTS, COST ANDPRICE: A COMPUTER CASE

Yıl 2006, Sayı: 17, 109 - 138, 01.01.2006

Öz

In this study, we try to determine a product’s components, costs and its price by using value analysis and targetcosting methods. In order to achieve this aim, two key questions are applied as below: 1. What should the product perform?2. How much should the product cost?In this study, computer is chosen as a product and the customer group is the university students, we tried to reach a feasible set of computer configurations reaching the best price with optimal features. In order to do thatvalue analysis and target costing techniques applied to the data, which are verified through using questionnairemethod to the students, interview method to the experts and the firms of computers, we also conducted internetand market searches

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, R. vd., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri – SPSS Uygulamalı, 2. Basım, Sakarya Kita- bevi, Sakarya, 2002.
  • ANSARI, L. S. VE J. E. BELL, (CAM-I; Target Cost Core Group), Target Costing – Profit Planning in Dis- guisse, Target Costing – The Next Frontier in Strategic Cost Management, Irwin Professional Publishing, Chicago, 1997.
  • BAHŞİ, C. GÖKHAN, A.VECDİ CAN, “Hedef Maliyetleme”, Muhasebe ve Denetime Bakış, Mayıs 2001, Yıl , Sayı 4, s. 47-64.
  • BAŞ, I. M., “Hedef Fiyat – Maliyet – İşletmelerdeki Stratejik Rekabetin Üretim Pazarlama Arayüzündeki İzdü- şümü”, AD Business Notebook, Aralık 1997, s.24-27.
  • BUGGERT, W., “Neuere Verfahren des Kostenmanagements in den Gemeinkostenbereichen”, Controller Ma- gazin, 1994, Nr:2, s. 90-102.
  • BUGGERT, W. VE A. WİELPÜTZ, Target Costing – Grundlagen und Umsetzung des Zielkostenmanage- ments, Carl Hanser Verlag, München – Wien, 1995.
  • CAN, A.VECDİ, Hedef Maliyetleme – Kuram ve Uygulama, Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2004.
  • FRANZ, K. – P., “Target Costing – Konzept und kritische Bereiche”, Controlling, 1993, Nr: 3 (5), s. 124-130.
  • HOFFMANN, H., Wertanalyse – Ein Weg zur Erschließung neuer Rationalisierungsquellen, Berlin, 1979.
  • HORVÂTH, P., “Schnittstellenüberwindung durch das Controlling”, Synergien durch Schnittstellen – Control- ling, Stuttgart, 1991, s. 1-23.
  • HORVÂTH, P., Target Costing, Stuttgart, 1993. http://www.ace.navy.mil/briefing/ toccaiv992/tc992/sld005.htm, 1999.
  • JEHLE, E., “Wertanalyse – Ein System zum Lösen komplexer Probleme”, Wirtschaftswissenschaftliches Stu- dium, 1991, Nr:6, s.287-294.
  • MİLES, L. D., Techniques of Value Analysis and Engineering, New York, Toronto, London, 1961.
  • MİLES, L. D., Value Engieering – Wertanalyse, die praktische Methode zur Kostensenkung, München, REFA (Verband), Refa – Methodenlehre des Arbeitsstudiums, Teil 3, München, 1971.
  • RÖSLER, F., Target Costing für die Automobilindustrie, Deutscher Universitäts Verlag, Gabler, Wiesbaden, SAKURAI M., “A Japanese Survey of Factory Automation and Its Impact on Management Control Systems”, (Edit: Y. Monden, M. Sakurai) Japanese Management Accounting – A World Class Approach to Profit Ma- nagement, 1989, s. 261-279
  • ŞAKRAK, M., “Geleneksel Maliyetlemeden Hedef Maliyetlemeye “Maliyet Bir Çıktı (Sonuç) Değil Girdidir.””, Ulusal İşletmecilik Kongresi, 12-14 Kasım 1998, Antalya, s. 293-305.
  • TATIKONDA, L. U. VE M. V. TATIKONDA, “Tools for Cost – Effective Product Design and Development”, Production and Inventory Management Journal, 1994, Nr: 2, s. 22-28.
  • YÜKÇÜ, S., “Maliyet Düşürmede Sistematik Yaklaşımlar”, Muhasebe ve Denetime Bakış, Ekim 2000, Yıl 1, Sayı 2, s. 23-41.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

A.vecdi Can Bu kişi benim

Erkan Solmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Can, A., & Solmaz, E. (2006). ÜRÜN BİLEŞİM, MALİYETVE FİYATININ BELİRLENMESİNDE DEĞER ANALİZİ YÖNTEMİ : BİLGİSAYAR ÖRNEĞİ. Muhasebe Ve Denetime Bakış(17), 109-138.