Bu çalışmanın amacı, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitim gören ve muhasebe I dersini alan öğrencilerin çoklu zeka alanlarını belirlemek ve öğrencilerin çoklu zeka alanları ile muhasebe I dersindeki akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Çalışmada öğrencilerin çoklu zeka alanlarındaki dağılım düzeylerini belirlemek amacıyla Armstrong’un geliştirdiği ve Ahmet Saban tarafından Türkçeye çevrilen Çoklu Zeka Envanteri kullanılmıştır. Sözel/dilsel zeka, mantıksal/matematiksel zeka, görsel/uzamsal zeka, müziksel/ritmik zeka, bedensel/kinestetik zeka, sosyal zeka, içsel zeka ve doğacı zeka olmak üzere sekiz zeka alanını içeren Çoklu Zeka Envanteri, seksen sorudan oluşan 5’li Likert ölçeğidir. Bu ölçek, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitim gören ve muhasebe I dersini alan 768 öğrenci üzerinde uygulanmış, 742 anket değerlendirmeye alınmıştır. Muhasebe I dersindeki başarının değerlendirilmesi için ise öğrencilerin bu dersteki dönemsonu notları dikkate alınmıştır. Öğrencilerin zeka alanları ile muhasebe I dersindeki akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmek için Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda sözel/dilsel zeka, müziksel/ritmik zeka, bedensel/kinestetik zeka ve sosyal zeka ile Muhasebe I dersindeki başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı; mantıksal/matematiksel zeka, görsel/uzamsal zeka, içsel zeka ve doğacı zeka ile Muhasebe I dersindeki başarı arasında istatistiksel olarak pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu, ancak bu ilişkinin zayıf olduğu tespit edilmiştir
The aim of this study is to identify the multiple intelligence areas of the students having Accounting I classes and studying in the Faculty of Economics and Administrative Sciences at Uludag University, and to determine whether there is a significant relationship between the students’ multiple intelligence areas and their academic success in Accounting I classes. Multiple Intelligence MI Inventory by Armstrong, which was translated into Turkish by Ahmet Saban, was used in the study in order to determine students’ specific strengths in multiple intelligence areas. MI Inventory consists of eight different intelligences which are verbal/linguistic, logical/mathematical, visual/spatial, musical/rhythmic, bodily/kinesthetic, interpersonal, intrapersonal and naturalistic, and it is a five-point Likert Scale with eighty items. This scale was used to assess 768 students having Accounting I classes and studying in the Faculty of Economics and Administrative Sciences at Uludag University and 742 questionnaires were included in the study. Final grades of the students were taken into account for the academic success in this lesson to be evaluated. Correlation Analysis was performed to determine whether there was a significant relationship between the students’ multiple intelligence areas and their academic success in Accounting I. The study revealed that there was not a statistically significant relationship between the success in Accounting I classes and verbal/linguistic, musical/rhythmic, bodily/kinesthetic and interpersonal intelligence, and that there was a positive and statistically significant but not a very strong relationship between the success in Accounting I classes and logical/mathematical, visual/spatial, intrapersonal and naturalistic intelligence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 56 |