Eğitim, bireyin yaşamı boyunca devam eden sosyalleşme ve kültürlenme süreci, öğretim ise bireylerin kazanması istenilen bilgi, beceri ve değerler için planlanmış ve kurumsallaşmış sosyal yaşantılar şeklinde tanımlanmaktadır.Küreselleşme olgusu ile birlikte son yıllarda meydana gelen yeni gelişmeler; öğretim anlayışında da değişimlere neden olmuş ve günümüz öğretiminde yeni kavram ve yaklaşımların kullanımını da beraberinde getirmiştir.İçinde bulunduğumuz “sayısal çağ” da yeni kavram ve yaklaşımlar eğitim ve öğretimde yerini almış ve muhasebe alanına dönük olarak önemli yasal değişlikler ile beraber muhasebe öğretiminin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Uluslararası muhasebe standartları işletmeler, finans kuruluşları, muhasebe meslek mensupları, eğitim kurumları gibi birçok paydaşı bu konuda daha fazla çalışmaya sevk etmiştir. Bu noktadan hareketle ortaya konulan bu çalışmada “alternatif öğretme-öğrenme model ve yaklaşımlarının muhasebe öğreniminde uygulanabilirliğini öğretim elemanlarının bakış açıları ışığında değerlendirmek” amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini, Atatürk Üniversitesi, Kafkas Üniversitesi ve Ardahan Üniversitesi’nde muhasebe dersleri veren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Genel tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırmada veriler,araştırmacılar tarafından geliştirilen muhasebe öğretiminde alternatif öğretme model ve yaklaşımlarının uygulanabilirliğini ölçen 5’li Likert tipi bir ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 16.0 programı ile betimsel istatistiklerin incelenmesinin yanısıra, faktör, korelasyon, güvenirlik, ttesti, varyans analizleri kullanılmıştır. Analiz sonuçları, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilerek görüş ve öneriler ortaya konmuştur
Education is defined as the process of acculturation and socialization continuing throughout individual’s lifespan while teaching is planned and institutionalized experiences for the knowledge, skill, and values individuals required to gain.Recent developments, especially seen in the last years, along with the concept of globalization caused the changes in teaching concept and brought with them the use of new notions and approaches in teaching. In this “digital era”, new concepts and approaches have been widely used in education and training and they have become an important part of accounting education together with the important legal changes in the field of accounting. This situation along with the international accounting standards led many stakeholders such as businesses, financial institutions, workers of accounting vocation and educational institutions to work harder on this issue. Because of this necessity, this study aims to “evaluate the applicability of an alternative teaching-learningmodel and approaches in accounting training in the light of the opinions of teaching staff”. Research sample includes teaching staff giving accounting courses in Atatürk University, Kafkas University andArdahan University. In this research done by using general screening model, the data was collected by using a5-point Likert type scale developed by the researchers to evaluate the applicability of alternative teaching model and approaches. SPSS 16.0 was used to analyze the quantitative data obtained in this research to calculatedescriptive statistics, factor, correlation, reliability, t test, and analysis of variance. Judgments and suggestionswere asserted according the analysis results evaluated with a critical stance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 43 |