Enterprises that they though to contribute to economic and technological development are also thought to be cause social and environmental problems. Affect the customer’s purchase preference to a particular situation, it necessary are operating such as social responsibility campaigns and environmental reporting in recent times. All of these developments brought the concept of corporate sustainablity and concepts of accountability and trans- parency gained importance. This process is task of accounting, to create a standart report to show social and en- vironmental performance of the business and particularly they increase transparency in relation to social and environmental performance. Therefore this study examined the structure accounting and reporting in corporate sustainability process
Ekonomik ve teknolojik gelişmeye katkı sağladığı düşünülen işletmelerin aynı zamanda sosyal ve çevresel sorunlara da neden olduğu düşünülmektedir. Özellikle söz konusu durumun müşterinin satın alma tercihini etkilemesi, işletmelerin son zamanlarda sosyal sorumluluk kampanyaları ve çevresel raporlama gibi faaliyetlerdebulunmalarını gerekli kılmıştır. Tüm bu gelişmeler kurumsal sürdürülebilirlik kavramını gündeme getirmiş vebununla birlikte hesap verilebilirlik ve şeffaflık önem kazanmıştır. Bu süreçte muhasebenin görevi, işletmelerinsosyal ve çevresel performanslarını gösterebilecekleri standart bir rapor oluşturmak ve işletmenin özellikle sosyal ve çevresel performansları ile ilgili olarak şeffaflığı artırmaktır. Bu nedenle çalışmada kurumsal sürdürülebilirlik sürecindeki muhasebe ve raporlama yapısı incelenmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 36 |