Bağımsız denetim, işletmelerin paydaşlarına sundukları finansal bilgilerin gerçeğe uygunluğu ve doğruluğu hakkında makul güvence vermeyi amaçlayan ve sunulan bilginin kalitesini artıran bir süreci ifade etmektedir. Finansal bilgileri kullanmaları açısından işletmeler ve işletmelerin paydaşları, bağımsız denetim sürecinin ve raporlarının paydaşları olarak değerlendirilmektedir. Dolayısıyla bağımsız denetimin kalitesi, paydaşların ihtiyaçlarının ve beklentilerinin karşılanma düzeyine göre belirlenmektedir. Bu doğrultuda paydaşların bağımsız denetime yönelik algılarının, bakış açılarının ve sunulan bilgilerin ihtiyaca uygunluğunun değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, işletmeler bağımsız denetimin bir paydaşı olarak ele alınmış ve gömülü teori araştırma deseninden faydalanılarak işletme yöneticilerinin bağımsız denetim sürecine yönelik algıları ve işletme yöneticilerinin gözünden bağımsız denetim süreci incelenmiştir. Denetim sürecinin işletmeler açısından 3 döneme ayrıldığı anlaşılmış ve bu dönemlerde etkili olan faktörler açıklanmıştır. Ayrıca, denetim sürecinin eksikliklerine yönelik bakış açısı sunulmuştur.
Independent auditing refers to a process that aims to provide reasonable assurance about the truthfulness and accuracy of the financial information presented by businesses to their stakeholders and increases the quality of the information provided. Businesses and their stakeholders are considered as stakeholders of the independent audit process and reports in terms of their use of financial information. Therefore, the quality of independent auditing is determined by the level at which the needs and expectations of stakeholders are met. In this context, it is necessary to evaluate the stakeholders' perceptions and perspectives regarding independent auditing and the suitability of the information provided for the needs. In this study, businesses are considered as stakeholders of independent auditing and the perceptions of business managers regarding the independent auditing process and the independent auditing process through the eyes of business managers are examined by utilizing the grounded theory research design. It is understood that the auditing process is divided into 3 periods for businesses and the factors that are effective in these periods are explained. In addition, a perspective is presented regarding the deficiencies of the auditing process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 76 |