BibTex RIS Kaynak Göster

RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ)

Yıl 2016, Sayı: 7, 0 - 0, 29.06.2016

Öz

ÖZ
Yasa koyucunun 4721 sayılı TMK m. 535’e getirdiği değişiklikteki amacı,
iki türlü olan resmi vasiyetnamelerin, vasiyetçinin okuma yazma iktidarı
bulunup bulunmamasına göre düzenleme alanı bulacağını belirtmek,
bu yönde net/tartışmaya mahal vermeyecek bir düzenleme yapmaktır.
Değişiklikteki kanun maddesi başlığı ve kanun maddesi içeriği, iki türlü
düzenlenen resmi vasiyetnameyi birbirinden açık bir şekilde ayırmakla
birlikte, “okuma yazma” kıstasını ele alarak, kimlerin hangi resmi vasiyetnameyi
düzenlemesi gerektiğini ortaya koymaktadır. Böylelikle yeni yasa
metni, yasanın konuluş amacına ve ruhuna uygun bir hal almıştır. TMK m.
535, özüyle ve sözüyle, yasa koyucunun gerçek amacını ortaya koymakta,
iki türe ayrılan resmi vasiyetnamenin şeklini okuma yazma kriterine
göre kesin olarak ayırma fonksiyonuna sahiptir. Bu ayırım, okuma yazma
iktidarına sahip bir kimseyi, dilediği resmi vasiyetname türünü seçerek,
vasiyetname düzenleme/düzenlettirme hak ve yetkisi vermemektedir. Bu
kapsamda her okuma yazma bilen kişinin “seçimlik hak” şeklinde dilerse
Medeni Kanun madde 534 dilerse Medeni Kanun madde 535’e göre vasiyetname
düzenleyebileceğini kabul etmek mümkün olmayacaktır.

Yıl 2016, Sayı: 7, 0 - 0, 29.06.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Cevdet Yavuz

Doç. Dr. Murat Topuz

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Yavuz, P. D. C., & Topuz, D. D. M. (2016). RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ). Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi(7).
AMA Yavuz PDC, Topuz DDM. RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ). Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi. Haziran 2016;(7).
Chicago Yavuz, Prof. Dr. Cevdet, ve Doç. Dr. Murat Topuz. “RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 Ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ)”. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, sy. 7 (Haziran 2016).
EndNote Yavuz PDC, Topuz DDM (01 Haziran 2016) RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ). Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi 7
IEEE P. D. C. Yavuz ve D. D. M. Topuz, “RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ)”, Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, sy. 7, Haziran 2016.
ISNAD Yavuz, Prof. Dr. Cevdet - Topuz, Doç. Dr. Murat. “RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 Ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ)”. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi 7 (Haziran 2016).
JAMA Yavuz PDC, Topuz DDM. RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ). Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi. 2016.
MLA Yavuz, Prof. Dr. Cevdet ve Doç. Dr. Murat Topuz. “RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 Ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ)”. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, sy. 7, 2016.
Vancouver Yavuz PDC, Topuz DDM. RESMİ VASİYETNAMEDE DÜZENLEME ŞEKLİ (OKUMA YAZMA BİLEN VE BİLMEYENLERİN VASİYETNAME DÜZENLEME ŞEKİLLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA MK. MADDE 534 ve 535’İN DEĞERLENDİRİLMESİ). Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi. 2016(7).