Öz
İnternet kullanımının yaygınlaşması, bu mecrayı kullanıcıların sadece
hedef kitle olmakla sınırlı kalmadığı, artık içerik de paylaşabildiği bir alan
haline getirmiştir. Bu açıdan özellikle internet reklamcılığı, reklamın daha
fazla sayıda kişiye, daha etkin ve uygun maliyetlerle iletilebilmesine katkı
sağlamakta ve bu yönüyle hızlı bir gelişme göstermektedir. Belirtilen
durum, sosyal medyanın bir reklam mecrası olarak ve hukuki yönleriyle
değerlendirilmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Özellikle de, kişiselleştirilmiş
reklamlar, gizli marka temsilciliği, yayılmacı reklamlar ve ünlü desteği
gibi yöntemlerle sunulan iletilerin, reklam hukukuna dair ilkeleri ihlal
etme ihtimali ve bunların denetimi sürecinde karşılaşılan sorunlar,
bu gereksinimi daha da arttırmaktadır. Çalışmanın amacı, reklam
kavramının, bir mecra olarak sosyal medyanın, sosyal medyada öne
çıkan platformların ve reklam yöntemlerinin, ilgili ihlallerin ve bunlardan
dolayı hukuken sorumlu kişilerin değerlendirilmesidir.