Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 28 - 41, 30.06.2024

Öz

21. yüzyıl becerileri, insanların hem günümüz hem de gelecekteki yaşamlarını etkileyen önemli başat becerileri ifade etmektedir. Çağı yakalamak ve hatta ilerisine gitmek için yeni yüzyıl becerilerine sahip öğrenciler, eğitim öğretimde yenilikçi ve donanımlı öğretmenler, değişime açık dinamizme sahip bir müfredat ve süreci yönetebilen, 21. yüzyıl becerileri taşıyan öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çerçevede, araştırmada ülkemiz eğitim sistemi içinde 21. yüzyıl becerilerinin gelişimi hususunda; “Öğretmenler ve 21. yüzyıl becerileri” konusu ile ilgili yayımlanan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanarak, “Türk eğitim sisteminde ‘Öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri’ konusunda yayımlanan lisansüstü tezlerin incelenmesi neticesinde bu alandaki eğilim nasıldır?” ana sorusunun cevabı aranmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. 21. yüzyıl becerilerinin öğretmen bağlamında incelenmesi için YÖK Ulusal Veri Tez Tabanı kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre öğretmen ve 21. yüzyıl becerileri üzerine yapılan lisansüstü tez çalışmalardan; 13’ünün yüksek lisans, 6’sının doktora tezi olduğu görülmüştür. Ulaşılan tezlerin pek çok üniversite ve anabilim dallarına bağlı olarak yayınlandığı tespit edilmiştir. Yayınlanma tarihleri 2018-2023 yılları arasında olmakla birlikte özellikle 2022 ve 2023 yıllarında araştırmaların yoğunlaştığı görülmüştür. Bulgulara dayalı önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Kaynakça Altınpulluk, H. ve Yıldırım, Y. (2021). 2010-2019 yılları arasında yayınlanan 21. yüzyıl becerileri araştırmalarının incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 438-461. DOI: 10.18039/ajesi.734426
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Chalkiadaki, A. (2018). A systematic literature review of 21st century skills and competencies in primary education. International Journal of Instruction, 11(3), 1-16. https://doi.org/10.12973/iji.2018.1131a
  • Coşkun, F. (2022). Öğretmenlik mesleği ve 21. yüzyıl becerileri. Alanyazın, 3(1), 31-38.
  • Dibek, M. İ., & Toptaş, B. (2023). Bütün parçaların toplamından daha fazladır: Eğitim bilimlerinde sistematik derleme nasıl yazılır?. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(3), 538-550. https://doi.org/10.17556/erziefd.1176257
  • Düzgüner, T. T., Karabulut, H., & Kariper, A. (2022). 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılmış olan çalışmaların incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 179-199.
  • Eğmir, E. & Çengelli, S. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğretim becerilerinin yansıtıcı düşünmeyi uygulama becerilerini yordama gücü. Journal of History School, 45, 1045-1077.
  • Geisinger, K. F. (2016) 21st century skills: what are they and how do we assess them?, Applied Measurement in Education, 29(4), 245-249, DOI: 10.1080/08957347.2016.1209207.
  • Hamarat, E., (2019). 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye’nin Eğitim Politikaları. SETA. pp.28. https://avesis.gazi.edu.tr/yayin/0394f43b-e65b-46e1-8a19-dbd80b288879/21-yuzyil-becerileri-odaginda-turkiyenin-egitim-politikalari
  • Kalemkuş, F. & Bulut Özek, M. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Özdemir, S. (2013). Eğitimde örgütsel yenileşme. Pegem Akademi.
  • Özden, M. & Saban, A. (2017). Nitel araştırmalarda paradigma ve teorik temeller. Ahmet Saban ve Ali Ersoy (Edt). Eğitimde nitel araştırma desenleri. (ss.1-29). Anı yayıncılık. Partnership for 21st Century Learning. (2019). Framework for 21st century learning. https://www.battelleforkids.org/wp-content/uploads/2023/11/P21_Framework_Brief.pdf
  • Seyidoğlu, H. (2016). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. Güzem Can Yayınları.
  • Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 993-1016.
  • Türel, Y. K., Şimşek, A., Vautier, C. G. Ş., Şimşek, E., & Kızıltepe, F. (2023). 21. yüzyıl becerileri ve değerlere yönelik araştırma raporu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_05/11153521_21.yy_becerileri_ve_degerlere_yonelik_arastirma_raporu.pdf
  • Varas, D., Santana, M., Nussbaum, M., Claro, S., & Imbarack, P. (2023). Teachers’ strategies and challenges in teaching 21st century skills: Little common understanding, Thinking Skills and Creativity, 48, 101289. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2023.101289.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 183-201. DOI:10.30964/auebfd.405860.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK). Ulusal Veri Tez Tabanı. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tarama.jsp
  • Ek-1. Çalışma Grubunda Yer Alan Tezlere Ait Kaynakça
  • Aksüt, S. (2023). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının 21. Yüzyıl becerileri yeterlik algıları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tez No. 812156) [Doktora Tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Boran, M. (2022). Kitle kaynak kullanımı (crowdsourcing) destekli eğitsel içerik üretme modelinin öğretmen adaylarının 21. Yüzyıl becerilerini yeterlik algılarına ve teknolojik pedagojik alan bilgisi öz değerlendirmelerine etkisi. (Tez No. 758609) [Doktora Tezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Çağlak, Z. (2022). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının 21. Yüzyıl becerileri kapsamında teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. (Tez No. 765940) [Yüksek Lisans Tezi]. Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Çetin, M. (2022). Beden Eğitimi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile öğretmenliğe hazır olma düzeyleri. (Tez No. 772604) [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Devecioğlu, G. (2023). Fen Bilgisi öğretmenliği lisans programı’nın 21. yüzyıl becerileri kapsamında öğretmen adayları görüşlerine göre incelenmesi. (Tez No. 810238) [Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Erbek, İ. (2021). Öğretmen adaylarının ve aday öğretmenlerin öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri ile 21. yüzyıl becerileri öz yeterlilikleri (Tez No. 667854) [Yüksek Lisans Tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Erdoğan, D. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tez No. 630375) [Yüksek Lisans Tezi]. Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • Erdoğan, Ö. (2019). Robotik lego uygulamaların Fen Bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. (Tez No. 557789) [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Işık, N. N. (2023). Awareness on 21St century skills two side of coin: Prospective teaches of english ande teacher trainer of english. (Tez No. 822933) [Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Koçak Şirin, S. (2023).Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi. (Tez No. 810873) [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Kolata, F. (2022). Okul Öncesi öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık ile 21. yüzyıl becerileri özyeterlilik algıları incelenmesi. (Tez No. 715761) [Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Kozluk, T. (2021). Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri kapsamında bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlilikleri. (Tez No. 689064) [Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Murat, A. (2018). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlik algıları ile stem’e yönelik tutumlarının incelenmesi. (Tez No. 515427) [Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Oruçoğlu, İ. B. (2023). Proje temelli ders ortamında öğretmen adaylarının çevik yaklaşım ve 21. yüzyıl becerileri ile ilgili deneyimlerinin incelenmesi. (Tez No. 792422) [Doktora Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Palabıyık, S. E. (2023). STEM içerikli çizgi filmlerde fen bilimleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ve mühendislik tasarım süreçleri açısından gelişimlerinin incelenmesi. (Tez No. 805349) [Yüksek Lisans Tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Soruklu, E. (2022). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Tez No. 725167) [Yüksek Lisans Tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Varki, E. (2020). Öğretmen adaylarının çok boyutlu 21. yüzyıl becerileri ile yaratıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi. (Tez No. 646904) [Yüksek Lisans Tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Yılmaz, K. (2021). Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin 21. yüzyıl becerileri. (Tez No. 677672) [Doktora Tezi]. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Yılmaz Şengöz, M. (2022). İngilizce öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla 21. yüzyıl becerileri eğitim programı tasarlama. (Tez No. 756224) [Doktora Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.

AN OVERVIEW OF POSTGRADUATE THESIS ON TEACHERS' 21ST CENTURY SKILLS IN TURKEY

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 28 - 41, 30.06.2024

Öz

21st century skills refer to important dominant skills that affect people's lives both today and in the future. Along with the student and curriculum studies, teachers need to have 21st century characteristics in order to be able to carry out the new system and guide the new student profile effectively. In order to catch up with the age and even go beyond it, there is a need for students with 21st century skills, innovative and well-equipped teachers in education, a dynamic curriculum that is open to change, and teachers with 21st century skills who can manage the process. In this framework, this study aims to examine the postgraduate theses published on the subject of "Teachers and 21st century skills" regarding the development of 21st century skills in the education system of our country. Within the scope of this purpose, the answer to the main question "How is the trend in this field as a result of the examination of postgraduate theses published on 'Teachers' 21st century skills' in the Turkish education system?" was sought. Document analysis method, one of the qualitative research methods, was preferred in the study. In order to examine 21st century skills in the context of teachers, data were collected using YÖK Ulusal Veri Tez Tabanı. According to the findings obtained as a result of the research, it was seen that 13 of the postgraduate thesis studies on teachers and 21st century skills were master's theses and 6 of them were doctoral theses. It was determined that the theses were published in many universities and departments. Although the publication dates were between 2018 and 2023, it was observed that the researches were concentrated especially in 2022 and 2023. Suggestions based on the findings are included.

Kaynakça

  • Kaynakça Altınpulluk, H. ve Yıldırım, Y. (2021). 2010-2019 yılları arasında yayınlanan 21. yüzyıl becerileri araştırmalarının incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 438-461. DOI: 10.18039/ajesi.734426
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Chalkiadaki, A. (2018). A systematic literature review of 21st century skills and competencies in primary education. International Journal of Instruction, 11(3), 1-16. https://doi.org/10.12973/iji.2018.1131a
  • Coşkun, F. (2022). Öğretmenlik mesleği ve 21. yüzyıl becerileri. Alanyazın, 3(1), 31-38.
  • Dibek, M. İ., & Toptaş, B. (2023). Bütün parçaların toplamından daha fazladır: Eğitim bilimlerinde sistematik derleme nasıl yazılır?. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(3), 538-550. https://doi.org/10.17556/erziefd.1176257
  • Düzgüner, T. T., Karabulut, H., & Kariper, A. (2022). 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılmış olan çalışmaların incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 179-199.
  • Eğmir, E. & Çengelli, S. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğretim becerilerinin yansıtıcı düşünmeyi uygulama becerilerini yordama gücü. Journal of History School, 45, 1045-1077.
  • Geisinger, K. F. (2016) 21st century skills: what are they and how do we assess them?, Applied Measurement in Education, 29(4), 245-249, DOI: 10.1080/08957347.2016.1209207.
  • Hamarat, E., (2019). 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye’nin Eğitim Politikaları. SETA. pp.28. https://avesis.gazi.edu.tr/yayin/0394f43b-e65b-46e1-8a19-dbd80b288879/21-yuzyil-becerileri-odaginda-turkiyenin-egitim-politikalari
  • Kalemkuş, F. & Bulut Özek, M. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Özdemir, S. (2013). Eğitimde örgütsel yenileşme. Pegem Akademi.
  • Özden, M. & Saban, A. (2017). Nitel araştırmalarda paradigma ve teorik temeller. Ahmet Saban ve Ali Ersoy (Edt). Eğitimde nitel araştırma desenleri. (ss.1-29). Anı yayıncılık. Partnership for 21st Century Learning. (2019). Framework for 21st century learning. https://www.battelleforkids.org/wp-content/uploads/2023/11/P21_Framework_Brief.pdf
  • Seyidoğlu, H. (2016). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. Güzem Can Yayınları.
  • Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 993-1016.
  • Türel, Y. K., Şimşek, A., Vautier, C. G. Ş., Şimşek, E., & Kızıltepe, F. (2023). 21. yüzyıl becerileri ve değerlere yönelik araştırma raporu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_05/11153521_21.yy_becerileri_ve_degerlere_yonelik_arastirma_raporu.pdf
  • Varas, D., Santana, M., Nussbaum, M., Claro, S., & Imbarack, P. (2023). Teachers’ strategies and challenges in teaching 21st century skills: Little common understanding, Thinking Skills and Creativity, 48, 101289. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2023.101289.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 183-201. DOI:10.30964/auebfd.405860.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK). Ulusal Veri Tez Tabanı. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tarama.jsp
  • Ek-1. Çalışma Grubunda Yer Alan Tezlere Ait Kaynakça
  • Aksüt, S. (2023). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının 21. Yüzyıl becerileri yeterlik algıları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tez No. 812156) [Doktora Tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Boran, M. (2022). Kitle kaynak kullanımı (crowdsourcing) destekli eğitsel içerik üretme modelinin öğretmen adaylarının 21. Yüzyıl becerilerini yeterlik algılarına ve teknolojik pedagojik alan bilgisi öz değerlendirmelerine etkisi. (Tez No. 758609) [Doktora Tezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Çağlak, Z. (2022). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının 21. Yüzyıl becerileri kapsamında teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. (Tez No. 765940) [Yüksek Lisans Tezi]. Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Çetin, M. (2022). Beden Eğitimi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile öğretmenliğe hazır olma düzeyleri. (Tez No. 772604) [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Devecioğlu, G. (2023). Fen Bilgisi öğretmenliği lisans programı’nın 21. yüzyıl becerileri kapsamında öğretmen adayları görüşlerine göre incelenmesi. (Tez No. 810238) [Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Erbek, İ. (2021). Öğretmen adaylarının ve aday öğretmenlerin öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri ile 21. yüzyıl becerileri öz yeterlilikleri (Tez No. 667854) [Yüksek Lisans Tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Erdoğan, D. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tez No. 630375) [Yüksek Lisans Tezi]. Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • Erdoğan, Ö. (2019). Robotik lego uygulamaların Fen Bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. (Tez No. 557789) [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Işık, N. N. (2023). Awareness on 21St century skills two side of coin: Prospective teaches of english ande teacher trainer of english. (Tez No. 822933) [Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Koçak Şirin, S. (2023).Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi. (Tez No. 810873) [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Kolata, F. (2022). Okul Öncesi öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık ile 21. yüzyıl becerileri özyeterlilik algıları incelenmesi. (Tez No. 715761) [Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Kozluk, T. (2021). Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri kapsamında bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlilikleri. (Tez No. 689064) [Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Murat, A. (2018). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlik algıları ile stem’e yönelik tutumlarının incelenmesi. (Tez No. 515427) [Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Oruçoğlu, İ. B. (2023). Proje temelli ders ortamında öğretmen adaylarının çevik yaklaşım ve 21. yüzyıl becerileri ile ilgili deneyimlerinin incelenmesi. (Tez No. 792422) [Doktora Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Palabıyık, S. E. (2023). STEM içerikli çizgi filmlerde fen bilimleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ve mühendislik tasarım süreçleri açısından gelişimlerinin incelenmesi. (Tez No. 805349) [Yüksek Lisans Tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Soruklu, E. (2022). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Tez No. 725167) [Yüksek Lisans Tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Varki, E. (2020). Öğretmen adaylarının çok boyutlu 21. yüzyıl becerileri ile yaratıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi. (Tez No. 646904) [Yüksek Lisans Tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Yılmaz, K. (2021). Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin 21. yüzyıl becerileri. (Tez No. 677672) [Doktora Tezi]. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Yılmaz Şengöz, M. (2022). İngilizce öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla 21. yüzyıl becerileri eğitim programı tasarlama. (Tez No. 756224) [Doktora Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer)
Bölüm Araştırma makalesi
Yazarlar

İrem Özer 0009-0004-8006-2267

Aykar Tekin Bozkurt 0000-0002-1936-2808

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 28 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer, İ., & Tekin Bozkurt, A. (2024). TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 28-41.
AMA Özer İ, Tekin Bozkurt A. TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. MEAD. Haziran 2024;8(1):28-41.
Chicago Özer, İrem, ve Aykar Tekin Bozkurt. “TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2024): 28-41.
EndNote Özer İ, Tekin Bozkurt A (01 Haziran 2024) TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 1 28–41.
IEEE İ. Özer ve A. Tekin Bozkurt, “TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”, MEAD, c. 8, sy. 1, ss. 28–41, 2024.
ISNAD Özer, İrem - Tekin Bozkurt, Aykar. “TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/1 (Haziran 2024), 28-41.
JAMA Özer İ, Tekin Bozkurt A. TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. MEAD. 2024;8:28–41.
MLA Özer, İrem ve Aykar Tekin Bozkurt. “TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 1, 2024, ss. 28-41.
Vancouver Özer İ, Tekin Bozkurt A. TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KONUSUNDA YAYIMLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. MEAD. 2024;8(1):28-41.