The prevalence of autism spectrum disorder (ASD) is rising globally, making the identification of at-risk groups increasingly important. The proportion of bilingual families has also increased in recent years. There are very few studies examining the relationship between ASD and bilingualism. Although bilingualism is considered an advantage in terms of child development, its consequences in the presence of ASD are unclear. Therefore, there is no consensus among professionals in this field on the subject of bilingualism. Being bilingual is a factor that should not be overlooked during interventions for children with ASD. More research is needed to examine the relationship between being bilingual and ASD longitudinally.
Otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanısının yaygınlığı küresel olarak artmakta olup, riskli grupları belirlemek daha önemli hale gelmektedir. İki dile sahip ailelerin oraları da son yıllarda artmaktadır. OSB ile iki dillilik arasındaki ilişkiyi inceleyen çok az çalışma vardır. İki dillilik çocuk gelişimi açısından bir avantaj olarak görülse de, OSB varlığındaki sonuçları net değildir. Bu nedenle, bu alandaki profesyoneller arasında iki dillilik konusunda bir fikir birliği yoktur. İki dilli olmak, OSB'li çocuklarda müdahale sırasında göz ardı edilmemesi gereken bir faktördür. İki dilli olmak ve OSB arasındaki ilişkiyi uzunlamasına inceleyecek daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Editöryal |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Bu Dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.