BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 41, 20.08.2015

Öz

Time perception of postmodernism is not Chronologic.Although It’s eyes look back to the past, Postmodernism is together with today’s life routines.As the phenomenon nostalgy is remembered with affirmation and longing, it’s samples in pictures and television dominates Turkish popular music community in recent years.Especially the turkish pop songs released in 1970’s draw more interest in todays world than their own age. Eventually, this interest have brought success in the dead fields of music. The very first examples of recording technology, phonograph record, gramophone, pickup, the radio programs and albums contain the songs of 1970’s and 1980’s are followed eagerly. As a matter of fact, besides the adults who have experienced those years, many of the followers are the youngsters who were born after those ages had passed

Kaynakça

  • KAYNAKÇA:
  • Altuntuğ, Nevriye, “Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Sy. 2, İzmir, 2011.
  • Aslan, Seyfettin- Yılmaz, Abdullah, “Modernizme Bir Başkaldırı Projesi Olarak Postmodernizm”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sy.2, Sivas, 2001.
  • Babacan, Muazzez- Onat, Ferah, “Postmodern Pazarlama Perspektifi”, Ege Academic Review, Sy. 2, İzmir, 2002.
  • Chevassus Beatrice Ramaut, Müzikte Postmodernlik, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2011.
  • Edgar, Ed. Andrew- Sedwick, Peter, Kültürel Kuramda Anahtar Kavramlar, Açılım Kitap, İstanbul, 2007.
  • Eser, Zeliha, “Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma”, Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi, Sy.1, Ankara, 2007.
  • Güçlü, Abdülbaki- Uzun, Erkan- Uzun, Serkan- Yolsal, Hüsrev, Felsefe Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 2003.
  • Keskin Dilara- Memiş Salih, “Retro Pazarlama ve Pazarlamada Uygulanmasına Yönelik Bazı Örnekler”, Süleyman Demirel Üniversitesi İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi Dergisi, Sy.3, Isparta, 2011.
  • Odabaşı, Yavuz, Postmodern Pazarlama, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2004.
  • Sarup, Madan, Post- Yapısalcılık ve Postmodernizm, Kırkgece Yayınları, İstanbul, 2010
  • Şahin, Ayşe, “Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sy.2, Isparta, 2007.
  • www.tdk.gov.tr (23.03.14)
  • http://www.esenshop.com/detail.aspx?id=48833 (24.03.14)
  • http://www.milliyet.com.tr/Magazin/HaberDetay.aspx?aType=HaberDetay&ArticleID=1019651 Date=19.01.2011&Kategori=magazin&b=Beyoglu%20bu%20bes%20sarkicinin%20sesiyle%20inliyor (24.03.14)
  • http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&ArticleID=1048134&AuthorID=87&b=%93Eski%20sarkilari%20kesfetmek%20icin%20Issiz%20Adami%20beklemeyin%94&a=Yeliz%20Aras (24.03.14)
  • http://yasam.bugun.com.tr/tas-plak-fiyatlari-altini-solladi-haberi/190364 (24.03.14)
  • http://haber.stargazete.com/sanat/nostaljik-plaklar-tozlu-raflardan-indi/haber-750345 (24.03.14)
  • http://www.mint.com.tr/seksenler (24.03.14)
  • http://www.zaman.com.tr/cumaertesi_gramofoncular-issiz-adam mesaisinde_812434.html (08.05.2014)
  • http://www.ugurbati.com/Portals/0/Dergi/A6_makale_ugurbati_arasira.pdf (08.05.2014)
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Iss%C4%B1z_Adam (08.05.2014)
  • http://www.ossimuzik.com/yeni (08.05.2014)
  • https://www.ttnetmuzik.com.tr/#/album-45lik-305255 (08.05.2014)

Postmodernizmin Zaman Algısı: “Müzikte Nostalji Modası”

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 41, 20.08.2015

Öz

ÖZET

Postmodernizmin zaman algısı kronolojik sıraya göre ilerlemez. Yüzü geçmişe dönük ve bir o kadar da bugünün yaşam pratiğiyle bir aradadır. Nostalji olgusu olumlama ve özlemle hatırlanırken son yıllarda sinema ve televizyondaki örnekler Türk popüler müzik dünyasını da etkisi altına almaktadır. Özellikle 1970’ler ve devamında yapılan Türkçe sözlü hafif batı müziği türü şarkıları, bugün döneminde gördüğü ilgiden fazlasını görmektedir. Bu ilgi müziğin unutulmuş alanlarına ticari başarı getirmektedir. Kayıt teknolojisinin ilk ürünleri olan  plak, gromofon, pikap, içinde 1970’li-80’li yıllara ait şarkıların yer aldığı albümler ve radyo programları, temalı partiler ilgiyle takip edilmektedir. Üstelik, o günlerle ilgili kişisel deneyimi olan yetişikinlerin yanısıra dinleyicilerin büyük çoğunluğunu genç kitle oluşturmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Postmodernizm, Nostalji, Müzik ve Sinema,Plak, Gromofon


ABSTRACT

Time perception of  postmodernism is not Chronologic.Although It’s eyes  look back to the past,  Postmodernism  is  together with today’s life routines.As  the phenomenon nostalgy is remembered with affirmation and longing, it’s samples in pictures and television dominates Turkish popular music community in recent years.Especially the turkish pop songs released in 1970’s  draw more interest in todays world than their own age. Eventually, this interest have brought success in the dead fields of music. The very first examples of recording technology, phonograph record, gramophone, pickup, the radio programs and albums  contain the songs of 1970’s and 1980’s are followed eagerly.  As a matter of fact, besides the adults who have experienced those years, many of the followers  are the youngsters who were born after those ages had passed.

Key words: Postmodernism, Nostalgia, Music and Cinema, Vinyl, Gramophone


Kaynakça

  • KAYNAKÇA:
  • Altuntuğ, Nevriye, “Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Sy. 2, İzmir, 2011.
  • Aslan, Seyfettin- Yılmaz, Abdullah, “Modernizme Bir Başkaldırı Projesi Olarak Postmodernizm”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sy.2, Sivas, 2001.
  • Babacan, Muazzez- Onat, Ferah, “Postmodern Pazarlama Perspektifi”, Ege Academic Review, Sy. 2, İzmir, 2002.
  • Chevassus Beatrice Ramaut, Müzikte Postmodernlik, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2011.
  • Edgar, Ed. Andrew- Sedwick, Peter, Kültürel Kuramda Anahtar Kavramlar, Açılım Kitap, İstanbul, 2007.
  • Eser, Zeliha, “Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma”, Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi, Sy.1, Ankara, 2007.
  • Güçlü, Abdülbaki- Uzun, Erkan- Uzun, Serkan- Yolsal, Hüsrev, Felsefe Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 2003.
  • Keskin Dilara- Memiş Salih, “Retro Pazarlama ve Pazarlamada Uygulanmasına Yönelik Bazı Örnekler”, Süleyman Demirel Üniversitesi İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi Dergisi, Sy.3, Isparta, 2011.
  • Odabaşı, Yavuz, Postmodern Pazarlama, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2004.
  • Sarup, Madan, Post- Yapısalcılık ve Postmodernizm, Kırkgece Yayınları, İstanbul, 2010
  • Şahin, Ayşe, “Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sy.2, Isparta, 2007.
  • www.tdk.gov.tr (23.03.14)
  • http://www.esenshop.com/detail.aspx?id=48833 (24.03.14)
  • http://www.milliyet.com.tr/Magazin/HaberDetay.aspx?aType=HaberDetay&ArticleID=1019651 Date=19.01.2011&Kategori=magazin&b=Beyoglu%20bu%20bes%20sarkicinin%20sesiyle%20inliyor (24.03.14)
  • http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&ArticleID=1048134&AuthorID=87&b=%93Eski%20sarkilari%20kesfetmek%20icin%20Issiz%20Adami%20beklemeyin%94&a=Yeliz%20Aras (24.03.14)
  • http://yasam.bugun.com.tr/tas-plak-fiyatlari-altini-solladi-haberi/190364 (24.03.14)
  • http://haber.stargazete.com/sanat/nostaljik-plaklar-tozlu-raflardan-indi/haber-750345 (24.03.14)
  • http://www.mint.com.tr/seksenler (24.03.14)
  • http://www.zaman.com.tr/cumaertesi_gramofoncular-issiz-adam mesaisinde_812434.html (08.05.2014)
  • http://www.ugurbati.com/Portals/0/Dergi/A6_makale_ugurbati_arasira.pdf (08.05.2014)
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Iss%C4%B1z_Adam (08.05.2014)
  • http://www.ossimuzik.com/yeni (08.05.2014)
  • https://www.ttnetmuzik.com.tr/#/album-45lik-305255 (08.05.2014)
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Aydın Öztürk

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın Öztürk, T. (2015). Postmodernizmin Zaman Algısı: “Müzikte Nostalji Modası”. Medeniyet Sanat Dergisi, 1(1), 31-41.

Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.  

Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.