Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Artırılmış Gerçeklik Teknolojileriyle Desteklenmiş Hikaye Kitabı Okuma Deneyimi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 121 - 137, 25.12.2016

Öz

Kişiyle iletişim kurmak amaçlı kullanılan cep telefonlarının artık tüm alanlarda işimize yarayan cihazlara dönüşmesi ve mobil cihazların yüksek performansı bu tür cihazların kullanıcı sayısında artışa sebep olmuştur. Teknolojideki gelişim ve değişimler öğretme ve öğrenmesüreçlerinde de değişim ve gelişimlere yol açmıştır. Bu makalede artırılmış gerçeklik uygulamalarının hikaye kitaplarının içeriğinde kullanımının çocukların okuma becerilerini geliştirmeye ve okuma alışkanlıklarına dair etkileri üzerinde durulmuştur. Hikaye kitaplarının eğlence ve heyecan içeren yanı çocukların dikkatini çekmektedir. Hikaye kitaplarının artırılmış gerçeklik ile etkileşimli ve hareketli hale dönüştürülmesiyle çocukların ilgisini çekme düşüncesi bu noktada önemlidir. Bu nedenle mobil artırılmış gerçeklik alanında yapılan çalışmalar incelendiğinde bu uygulamaların eğitim ortamlarında çeşitli amaçlarla kullanılabilir olduğu görülmektedir. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına dair yapılan araştırmalardan bahsedilmektedir.

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Altınpulluk, H., Kesim, M.(2015). Geçmişten Günümüze Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarında Gerçekleşen Paradigma Değişimleri. Erişim: 20 Aralık 2016, ResearchGate Ağ sitesi, https://www.researchgate.net/publication /272164083_Gecmisten_Gunumuze_Artirilmis_Gerceklik_Uygulamalarinda_Gerceklesen_Paradigma_Degisimleri
  • Azuma, R. T. (1997). A Survey of Augmented Reality [Elektronik Sürüm]. By the Massachusetts institute of Technology. 355-385.
  • Baysan, E. (2015). Artırılmış Gerçeklik Kitap (AG-Kitap) Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi ve Ortamla İlgili Öğrenci Görüşleri. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çakal, M. A., Eymirli, B. E. (2012). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi. Erişim: 22 Aralık 2016, Kuzeydoğu Anadolu Ajansı Ağ Sitesi, http://www.kudaka.org.tr /ekler/fa254- artirilmis_gerceklik_teknolojisi.pdf135
  • Çakmak, T., Bülent Yılmaz, B. (2009). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Okuma Alışkanlığına Hazırlık Durumları Üzerine Bir Araştırma: Hacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu Örneği [Elektronik Sürüm]. Türk Kütüphaneciliği, 23(3), 489-509.
  • Çetinkaya, H. H., Akçay, M. (2013). Eğitim Ortamlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Erişim: 02 Kasım 2016, http://ab.org.tr/ab13/bildiri/114.pdf
  • Demirer,V., Erbaş, Ç. (2015). Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İncelenmesi ve Eğitimsel Açıdan Değerlendirilmesi [Elektronik Sürüm]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 802-813.
  • Eldem, H. Eldem, A. (2015). Artırılmış Gerçeklik ile Mobil Uygulamalar. Erişim: 18 Aralık 2016, http://ab.org.tr/ab15/bildiri/248.doc
  • Erbaş, Ç. (2016). Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • İbili, E., Şahin, S. (2013). Artırılmış Gerçeklik Destekli Geometri Öğretiminin Öğrencilerin Başarı Ve Tutumlarına Etkisi. Erişim: 15 Kasım 2016, http://ab.org.tr/ ab14/ bildiri/234.pdf
  • Karakaya, A. (16 Kasım 2013). Dijital Ortamda Okunanları Hatırlamak Daha Zor. Erişim: 08 Kasım 2016, http://www.alikarakaya.com/kitap/dijital-ortamdaokunanlari- hatirlamak-daha-zor/
  • Korucu, A. T., Gençtürk, T. ve Sezer, C. (2016a). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrenci Başarı Ve Tutumlarına Etkisi. Erişim: 17 Kasım 2016, http://ab.org.tr/ab16/bildiri/274.pdf
  • Korucu, A.,Usta, E. ve Yavuzaslan, İ.F. (2016b). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Teknolojilerinin Kullanımı: 2007-2016 Döneminde Türkiye’de Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi [Elektronik Sürüm]. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi (ALEG), 2(2), 81-92.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., Baydaş, Ö. ve Göktaş, Y. (2014). Ortaokullarda Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması [Elektronik Sürüm]. Türk Eğitim Derneği, 39(176), 383-392.
  • Köroğlu, O. (2012). En Yaygın İletişim Ortamında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Erişim: 15 Kasım 2016, https://scholar.google.com/citations?user=MELee,
  • Lee K. (2012). Augmented Reality in Education and Training. University of Northern Colorado & KOSHA. Republic of Korea. Erişim: 27.02.2016, https://quality4digitallearning.org/wp-content/uploads/2016/03/Augmented- Reality-in-Education-and-Training.pdf136
  • Lim, C. Park, T. (2016). Exploring the Educational Use of an Augmented Reality Boks. Seoul National University, Republic of Korea. Erişim: 24.02.2017, http://www.aect.org/pdf/proceedings11/2011/11_23.pdf
  • Oğuz, C. (2013). Taşınabilir İletişim Cihazlarında Etkileşimli Grafik Tasarım Kullanımı ve Bir Dijital Çocuk Kitabı Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özarslan, Y. (2013). Genişletilmiş Gerçeklik İle Zenginleştirilmiş Öğrenme Materyallerinin Öğrenen Başarısı ve Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Radu, I. Zheng, R. Golubski, G. Guzdial, M. (2010). Augmented Reality in the Future of Education. Georgia Institute of Technology. Atlanta, Georgia, ABD. Erişim: 26.02.2017, http://www.dfki.de/EducationCHI2010/web/Schedule_files/ EDUCATIONRadu_et_al.pdf
  • Sırakaya, M. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Kavram Yanılgıları ve Derse Katılımlarına Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tanju, E. H. (2010). Çocuklarda Kitap Okuma Alışkanlığı’na Genel Bir Bakış [Elektronik Sürüm]. Aile Toplum ve Eğitim-Kültür ve Araştırma Dergisi, 6(22),30-39.
  • Yılmaz, R. M. (2014). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisiyle 3 Boyutlu Hikaye Canlandırmanın Hikaye Kurgulama Becerisine ve Yaratıcılığa Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yuen, S.; Yaoyuneyong, G.;& Johnson, E. (2011). Augmented reality: An overview and five directions for AR in education. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 4(1), 119-140.
  • Yardımcı Kaynaklar
  • Tülü, M., Yılmaz, M. (2012). Iphone ile Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanılması. Erişim: 5 Aralık 2016, http://ab.org.tr/ab12/bildiri/154.pdf
  • Görsel Kaynakçası
  • Görsel 1.1. Artırılmış Gerçekliğin Ders Kitaplarında Kullanımı. Nara Eğitim Teknolojileri.(2016). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarımız. 19 Ocak 2017 tarihinde narateknoloji: http://narateknoloji.com/ adresinden alınmıştır.
  • Görsel 1.2. IKEA Firması 2014 Kataloğu, Aşkan, L.(2014). Augmented Reality(Artırılmış Gerçeklik) Nedir? Hangi Alanlarda Kullanılabilir? 05 Ocak 2017 tarihinde teknolo: http://www.teknolo.com/wp-cotent/uploads/2014/07/ikea-ar- 750x400.jpg adresinden alınmıştır.
  • Görsel 1.3. Artırılmış Gerçekliğin Mimaride Kullanımı. AUGMENT.(2015). Better present & sell your building projects through augmented reality. 05 Ocak 2017 tarihinde augment: http://www.augment.com/augmented-reality-architecture adresinden alınmıştır.
  • Görsel 1.4. Mobil Teknolojileri. Roberts, K.(2013). Giving Technology: 4 Tips to Guide Parents. 08 Ocak 2017 tarihinde drkateroberts: http://drkateroberts.com/2014/12/19/giving-technology-4-tips-to-guide-parents/ adresinden alınmıştır.
  • Görsel 2.1. Pop-up Kitap Örneği. abc Grup.(2017). 3 Boyutlu Hikaye Kitapları. 11Aralık 2016 tarihinde abcbebek: http://www.abcbebek.com/urun/pon-ponkuyruk-ve-ormandaki-arkadaslari/ adresinden alınmıştır.
  • Görsel 2.2. Artırılmış Gerçeklik Boyama Kitabı Sayfa Görünümü. Serim,M.(2015,Ekim). Disney’in Renklenince 3 Boyutlu Animasyona Dönüşen Boyama Kitabı.22 Şubat 2017 tarihinde bigumigu: http://bigumigu.com/haber/disney-boyamakitaplarini-renklerle-ve-3-boyutlu-canlandiriyor/ adresinden alınmıştır.
  • Görsel 2.3. Artırılmış Gerçeklik Destekli Hikaye Kitabı. Fischer, D.(2014, Temmuz).The Mercury’s rising for augmented reality books. 10 Şubat 2017 tarihinde strategyonline:http://strategyonline.ca/2014/07/21/pushing-the-limits-ofaugmented-reality-books/ adresinden alınmıştır.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayça Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, A. (2016). Artırılmış Gerçeklik Teknolojileriyle Desteklenmiş Hikaye Kitabı Okuma Deneyimi. Medeniyet Sanat Dergisi, 2(2), 121-137.

Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.  

Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.