Kentler, ekonomik ve siyasal değişimlerin, dolayısıyla kültürel değişimlerin, en
net okunduğu yerlerdir. Bu nedenle kentsel doku üzerinde değişiklik yapmaya
dair tüm çabalar ilgili dönemin toplumsal yapısı ve bireylerin arzuları ile ilgili
büyük ipuçları vermektedir. Bu çalışma, modernizmin ortaya çıktığı dönemden
günümüze değin mimari strüktür ve kentsel doku üzerinde ne tür değişimler yarattığını
ve bu süreçte yaratılan güzellik algısını analiz etmektedir. Bu kapsamda,
çalışma ile öncelikle mimari uygulamalar üzerinden modernizmin ideolojileri ve
gelişimi irdelenmiş daha sonra ise; Türkiye’de inşaat sektöründe kullanılan tanıtım ve pazarlama stratejilerinin modernizmin yarattığı güzellik algısı ve arzu etme
olgularına nasıl etkide bulunduğu irdelenmiştir. Çalışma sonuçları, Türkiye’de
özellikle konut projelerinin pazarlanmasında modern yaşam ve modern mimari
kavramlarının yoğun olarak kullanıldığını ortaya koymuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.