Ulusal ve uluslararası ölçekli kurumların/kuruluşların
kendilerini tanıtabilme, marka değeri yaratabilme ve pazarlama stratejileri
kapsamında daha geniş kitlelere ulaşabilmeleri için sunmuş olduğu hizmetler,
rekabet içinde bulunmalarının doğal bir zorunluluğudur. Bu bağlamda tanıtım
kavramı, iletişim, reklamcılık, halkla ilişkiler gibi alanlarda etkin ve
eşgüdümlü kullanılması sonucunda hedef kitleyi bilgilendirme ve imaj yaratma
faaliyetleri bakımından oldukça önem arz etmektedir. Tanıtım’da en önemli
noktalardan biri mesajı hedef kitleye iletecek medyanın seçimidir. Bazı
kurum/kuruluşlar gazete, dergi, bilboard, broşür gibi basılı medyayı tercih
ederlerken; diğerleri ses ve görüntü akışının yer aldığı televizyon, sinema
ve internet gibi hareketli medyanın yoğun olarak kullanıldığı alanları tercih
etmektedir. Kurum/kuruluşların reklam ve tanıtım seçeneklerinden biri olarak
son yıllarda hızla yükselen tanıtım filmleri de bir senaryo eşliğinde ses ve
görüntü efektleriyle zenginleştirilmiş, gerektiğinde kurumsal vizyon ve misyonu
örtülü olarak hedef kitleye ileten reklam filmleridir. Dünyada pek çok sektörde
tanıtım filmleri yoğun olarak kullanılmaktadır. Tanıtım filmlerini aktif
olarak kullanan kurum/kuruluşlardan bir diğeri de üniversitelerdir.
Uluslararası düzeyde Asya, Avrupa, Afrika, Avusturalya, Amerika (Güney ve
Kuzey) kıtalarından ve ulusal birçok üniversitenin tanıtım filmi bu araştırma
kapsamında incelenmiştir. Ulusal ve uluslararası üniversitelerin büyük bir
çoğunluğunun web sitelerinde tanıtım filmlerini yayınlamaları rekabete dayalı
bir ortamda girişimci bir kimlik sergilemeleri bakımından önemli görülmektedir.
Ulusal ve
uluslararası tanıtım filmleri teknik açıdan incelendiğinde, görsel efekt ve
yazılımların yoğun olarak kullanılması sahne geçişleri ve zaman zaman
görüntü akışlarının hızlı olması, bilgilendirici açıklama yapan arka plan
konuşmaları ile müziğin görüntü ile uyumlu olmaması (senkronizasyonun
sağlanamaması) ya da görüntü akışı ile ses ya da tipografik ögelerin
orantılı olarak belirli süre içinde verimli ve etkin kullanılamaması gibi
problemlerin varlığı gözlemlenmektedir. Görüntü estetiği açısından etkili
bir kamera açısı ile tanıtım sürecine ilişkin film sürekliliğinin sağlanamaması,
renklerin doygunluk değerinin dengelenememesi ve konsepte uygun bir
tipografinin seçilememesi, tanıtım filminin storyboard’da planlanan süreye
göre ayarlanamaması ve gereğinden fazla uzun tutulduğu için hedef kitlenin
dikkatinin azalabilme olasılığı gibi problemler üniversite tanıtım filmlerinde
saptanan diğer sorunlara örnek gösterilebilir. Başarılı bir tanıtım filmi marka değeri yaratım sürecinde
hedef kitlenin imgeleminde olumlu bir imaj yaratmak açısından oldukça
önemlidir. Kurumun tanıtım filmi ile söz konusu imajın, kullanıcı kitlelerde
olumlu bir intiba yaratması, aynı platformdaki diğer rakiplerinden öncelikli
olarak hatırlanabilmesi ve ilgili kitle üzerinde olumlu bir izlenim
yaratabilmesi açısından önemli görülmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.