Dijital ortamdaki mevcudiyetin fiziksel varoluş kadar önemli bir hale geldiği günümüzde, internet siteleri bireylerin ve kurumların bir parçası haline gelmiştir. İnternet sitelerinde ve sosyal medyada oluşturulan sanal kimlikler dış dünyayla kurulan etkileşimi doğrudan etkilemektedir. Özellikle kurumların oluşturduğu internet sitelerinde kullanılan tasarım öğeleri, bu kurumların kimliklerini temsil eden en önemli iletişim araçlar haline gelmiştir. Kurum internet sitelerinin iyi bir şekilde tasarlanması kadar, internet sitelerinde yayınlanan fotoğraf, haber ve video gibi içeriklerinde doğru bir şekilde belirlenmesi gerekmektedir. Bu sitelerde kullanılan metin dili, görsellerin seçimi gibi hususlar çoğu zaman kullanıcı arayüz tasarımlarından bile önemli olabilmektedir.
Yapılan incelemelerde Türkiye’de hizmet veren üniversitelerin internet sitelerinde yer alan görsellerin seçiminde algı sorunları ortaya çıktığı ve ziyaretçiler tarafında olumsuz bir önyargıya neden olabilecek kullanımlara rastlanmıştır. Bu araştırmada ülkemizde yer alan URAP raporuna göre en iyi elli üniversitenin internet sitesi görsel kullanımları açısından incelenmiştir. Elde edilen veriler ışığında bu internet sitelerinde kullanılan görsellerdeki sorunlar beş farklı grup halinde sunulmuştur. Başlıklar halinde sıralanan görsel kullanım sorunlarının kurumların imajlarını ne yönde etkileyebileceği irdelenmiştir. Çalışma süresince tespit edilen sorunlara yönelik çözüm önerileri örneklerle sunulmuştur. Ayrıca internet sitelerinde doğru fotoğraf kullanımının sağlayabileceği avantajlar üzerinde durulmuştur.
Kullanıcı Arayüzü Tasarımı Fotoğraf İletişim Tasarımı İnternet Sitesi Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.