This research aims to define the changing appearance of illustration through one of its early fields of application -children and early adolescence books- in terms of fear. Perceiving the expressions of fear through current children and early adolescence publications and related events is essential. Even illustration is taking part in various fields other than the common ones that have only a quarter century passed; its relation with fear can be seen in the early works. On the other hand, even the appearances in current production methods change amid developments, encountering with the appearance of fear increasingly continues. Visualization of the concept of fear seems to be deeply connected with the history of visual production methods of humankind, so instead of sorting out this relation, it becomes more complex as various approaches add up through time. This research aims to contextualize the subject with its reasons, within the context of accessible, recognizable publishers and relevant events, through outstanding examples and to examine its evolution from contemporary to future work. Alongside visual research methods, related examples are evaluated and referred to as relevant indications. Therefore, by examining these interrelated topics with time through various examples, analysis of visual production methods is completed, and going beyond situation assessment, it is expected to contribute to future production procedures by putting forward findings.
Experimental Illustration Illustration Illustrative Approach Fear
Bu çalışma, illüstrasyonun bağımsız bir disiplin olarak ortaya çıkışından bu yana en eski uygulama alanlarından birisi olan çocuk ve ilk gençlik kitaplarındaki değişen çehresini “korku” kavramı üzerinden tartışmayı amaçlamaktadır. Korkunun görünümlerini; güncel çocuk ve ilk gençlik kitaplarının yakın zamanlı yayınlarda ve alana ilişkin etkinliklerde karşılaşılan örnekleri üzerinden anlamaya çalışmak, araştırma açısından önem taşımaktadır. Zira illüstrasyonun bilinen sınırların dışına taşarak, çok sayıda farklı üretim yaklaşımında rol alması neredeyse çeyrek yüzyıllık bir sürece dayansa da, korkuyla ilişkisinin izine kendi tarihinin ilk bulgularında dahi rastlanmaktadır. Diğer yandan, farklı gelişme ve gerekçeler eşliğinde gerçekleşen güncel üretim süreçlerinde çehreleri değişse de korkunun görünümleriyle karşılaşmalar sürmekte, hatta sayıca artış gözlenmektedir. Çalışma içerisinde de belirtildiği gibi, korku kavramının görselleştirilmesi, insanlık tarihinin görsel üretim süreciyle kökten bağlı görünmekte, üzerine eklenen dönemler boyunca yaşanan değişimler ve yaklaşımlarla çözülmek bir yana ilişki daha da kompleks bir hale gelmektedir. Bu araştırmanın amacı; ulaşılabilirliği, bilinirliği yüksek yayınevleri ve başlıca etkinlikler kapsamında öne çıkan örnekler üzerinden konuyu nedenleriyle ele almak, bu bağlamda sürecin güncelden yarına nasıl evrilebileceğini sorgulamaktır. Söz konusu süreçte görsel araştırma yöntemlerinin yanı sıra, ilgili örneklerin incelenerek değerlendirilmesine ve ilişkili bulgulardan yararlanılmaya çalışılmıştır. Dolayısıyla, dönemler boyunca iç içe geçen bu başlıkların araştırma kapsamında çeşitli örnekler üzerinden ele alınmasıyla, yalnızca güncel üretim sürecinin anlaşılıp çözümlenmesi değil, durum değerlendirmesinin ötesine geçilerek, sonraki üretim sürecine dair bazı varsayımlarla alana katkı sağlanması beklenmektedir.
Deneysel İllüstrasyon İllüstrasyon İllüstratif Yaklaşım Korku
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Eylül 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.