Critical thinking is the key to success in business entities. In business literature, critical thinking is regarded as a
conscious activity that includes comment, analysis, assessment and deduction in decision making. It is accepted that critical thinking plays a very important role in economics and higher education. The reason for this is that the goal of university education is to provide an intellectual professional education, not a stereotyped and standardized one. In other words, the aim shall be enhancing professional aptitude and professional skills. Business life has also changed and demands flexibility. In todays’s work environment, graduates are expected to be equipped with professional knowledge and scientific method information, in other words, they should have learned “critical thinking”. The purpose of this study is to demontrate the importance of critical thinking in economics and higher education, in particular in cost accounting courses.
Kritik düşünme veya eleştirel düşünme, işletmelerde başarının anahtarı olarak görülür. İşletmecilik yazınında kritik düşünce, karar almada yorum, analiz, değerleme ve sonuç çıkarmayı içeren bilinçli bir faaliyet olarak görülür. Kritik düşünmenin, ekonomi ve yükseköğretim açısından çok önemli bir rol oynadığı kabul edilmektedir. Bunun nedeni, üniversite eğitiminin amacının ezbere dayalı ve kalıplaşmış bir eğitim vermek değil zihinsel mesleki eğitim olmasıdır. Bir başka deyişleüniversite eğitiminde mesleğe yatkınlık ve mesleki becerinin geliştirilmesi hedeflenmelidir. İş dünyası da değişmekte ve esneklik talep etmektedir. Günümüzde, üniversite mezunlarının mesleki bilgi ve bilimsel yöntem bilgileriyle donanmış olması, diğer bir ifade ile mezunların “kritik düşünmeyi öğrenmiş” beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı, ekonomi ve yükseköğretimde, özellikle de maliyet muhasebesi derslerinde kritik düşünmenin önemini ortaya koymaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 60 |