Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Business Education in Europe and in the United States after the Industrial Revolution

Yıl 2019, Sayı: 61, 9 - 24, 27.08.2019

Öz

The period that started with the acceleration of new inventions and the discovery and usage of steam powered machines in production was called Industrial Revolution. Firstly, in Europe, and particularly in the UK, capital accumulation started to increase with the Industrial Revolution which started in the 18th century. In time, the new era spreading all over the world created population growth, and gradually transformed societies from agriculture to industry, and triggered migration from village to city. As the purchasing power of individuals  started to increase, the mutual trade volume of the countries also increased. The increasing trade due to the effect of the industrial revolution triggered the need for qualified labor, and this triggered the need for qualified merchants. With the industrial revolution, the need for business education has increased at the same rate. Business education, which began with the Industrial Revolution in both Europe and America, forms the roots of today’s major Business Schools. This study examines how business education started in Europe and America, which stages it recorded and how this education was given. 

Kaynakça

  • Beaud, M. (1983); “A History of Capitalism 1500-1980”, Monthly Review Press, New York, Sf.17
  • Blanchard, M. (2009). “From “Ecoles Supérieures de commerce” to “management schools”: transformations and continuity in French business schools, European Journal of Education, 44(4), 586-604.
  • Chatziioannou, M. & Tsilaga, F. (2015), “The “art of commerce”: an outline of commercial education in twentieth-century Greece, The Historical Review / La Revue Historique,12, 215-228.
  • Edwards, J. R. (2011). “Accounting education in Britain during the early modern period”, Accounting History Review, 21(1), 37-67.
  • Ekrem Erdem (2016); “Sanayi Devriminin Ardından Osmanlı Sanayileşme Hamleleri: Sanayi Politikalarının Dinamikleri ve Zaafiyetleri”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı:48, Temmuz-Aralık, Sf.19
  • Bilgili, E. (1998.) “Dış Ticaret, Ekonomik Kalkınma ve Sanayi Devrimi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No:13, 35-39.Heining, A. (1902). “Commercial education in Germany and in England”, The School Review 10(2), 124-137.
  • Holdges, J. (1887). “Commercial education”, The North American Review, 144(366), 462-470.
  • Kaplan, A. (2014). “European management and European business schools: ınsights from history of business schools”, European Management Journal,32(4), 529-534.
  • McCrea, R. C. (1913). “The Work of the Wharton School of Finance and Commerce, Journal of Political Economy, 21(2),111-116.
  • Minot, S. (1887). “L’enseignement commercial et les ecoles de commerce en france et dans le monde entier”, Journal de la Société Statistique de Paris, 28, 271-279.
  • Özince, E. (2007). “Uluslararası Bir Finansal Merkez Olarak Türkiye ve İstanbul”, 5-6 Aralık 2007 tarihlerinde Active Academy tarafından İstanbul’da düzenlenen Uluslararası Finans Zirvesi’nde yapılan açış konuşması (Bankacılar Dergisi), Sayı: 63, 3.

Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa ve Amerika'da Ticaret Eğitimi

Yıl 2019, Sayı: 61, 9 - 24, 27.08.2019

Öz

Yeni buluşların hız kazanması ve buhar gücünün keşfedilip, buhar gücü ile çalışan makinelerin üretimde kullanılmaya başlanması ile birlikte bu yeni dönem Sanayi Devrimi olarak adlandırılmıştır. İlk olarak Avrupa’da Birleşik Krallıkta 18. Yüzyılda başlayan Sanayi Devrimi ile birlikte sermaye birikimi de artmaya başlamıştır. Zamanla tüm dünyaya yayılan yeni dönem ülke nüfuslarında artışa, tarımın yavaş yavaş terk edilerek sanayiye yönelmeye, köyden kente göçe sebebiyet vermiştir. Bireylerin satın alma güçlerinin artmaya başlaması, ülkelerin de karşılıklı olarak ticaretlerinin artmasına neden olmuştur. Sanayi devriminin etkisiyle artan ticaret beraberinde nitelikli işgücüne duyulan ihtiyacı, bu ihtiyaç yetişmiş tüccarlara duyulan ihtiyacı tetikledi. Sanayi devrimi ile birlikte ticaret eğitimine duyulan ihtiyaç da aynı oranda artış gösterdi. Gerek Avrupa’da gerekse de Amerika’da Sanayi Devrimi ile başlayan ticaret eğitimi, bugünün büyük Ticaret Okullarının köklerini oluşturmakta. Bu çalışmada Avrupa ve Amerika’da ticaret eğitiminin nasıl başladığı, hangi aşamaları kaydettiği ve eğitimlerin nasıl verildiği incelenmiştir. 

Kaynakça

  • Beaud, M. (1983); “A History of Capitalism 1500-1980”, Monthly Review Press, New York, Sf.17
  • Blanchard, M. (2009). “From “Ecoles Supérieures de commerce” to “management schools”: transformations and continuity in French business schools, European Journal of Education, 44(4), 586-604.
  • Chatziioannou, M. & Tsilaga, F. (2015), “The “art of commerce”: an outline of commercial education in twentieth-century Greece, The Historical Review / La Revue Historique,12, 215-228.
  • Edwards, J. R. (2011). “Accounting education in Britain during the early modern period”, Accounting History Review, 21(1), 37-67.
  • Ekrem Erdem (2016); “Sanayi Devriminin Ardından Osmanlı Sanayileşme Hamleleri: Sanayi Politikalarının Dinamikleri ve Zaafiyetleri”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı:48, Temmuz-Aralık, Sf.19
  • Bilgili, E. (1998.) “Dış Ticaret, Ekonomik Kalkınma ve Sanayi Devrimi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No:13, 35-39.Heining, A. (1902). “Commercial education in Germany and in England”, The School Review 10(2), 124-137.
  • Holdges, J. (1887). “Commercial education”, The North American Review, 144(366), 462-470.
  • Kaplan, A. (2014). “European management and European business schools: ınsights from history of business schools”, European Management Journal,32(4), 529-534.
  • McCrea, R. C. (1913). “The Work of the Wharton School of Finance and Commerce, Journal of Political Economy, 21(2),111-116.
  • Minot, S. (1887). “L’enseignement commercial et les ecoles de commerce en france et dans le monde entier”, Journal de la Société Statistique de Paris, 28, 271-279.
  • Özince, E. (2007). “Uluslararası Bir Finansal Merkez Olarak Türkiye ve İstanbul”, 5-6 Aralık 2007 tarihlerinde Active Academy tarafından İstanbul’da düzenlenen Uluslararası Finans Zirvesi’nde yapılan açış konuşması (Bankacılar Dergisi), Sayı: 63, 3.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sabri Burak Arzova 0000-0001-9616-4197

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 61

Kaynak Göster

APA Arzova, S. B. (2019). Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa ve Amerika’da Ticaret Eğitimi. Muhasebe Enstitüsü Dergisi(61), 9-24.
AMA Arzova SB. Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa ve Amerika’da Ticaret Eğitimi. MED. Ağustos 2019;(61):9-24.
Chicago Arzova, Sabri Burak. “Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa Ve Amerika’da Ticaret Eğitimi”. Muhasebe Enstitüsü Dergisi, sy. 61 (Ağustos 2019): 9-24.
EndNote Arzova SB (01 Ağustos 2019) Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa ve Amerika’da Ticaret Eğitimi. Muhasebe Enstitüsü Dergisi 61 9–24.
IEEE S. B. Arzova, “Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa ve Amerika’da Ticaret Eğitimi”, MED, sy. 61, ss. 9–24, Ağustos 2019.
ISNAD Arzova, Sabri Burak. “Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa Ve Amerika’da Ticaret Eğitimi”. Muhasebe Enstitüsü Dergisi 61 (Ağustos 2019), 9-24.
JAMA Arzova SB. Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa ve Amerika’da Ticaret Eğitimi. MED. 2019;:9–24.
MLA Arzova, Sabri Burak. “Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa Ve Amerika’da Ticaret Eğitimi”. Muhasebe Enstitüsü Dergisi, sy. 61, 2019, ss. 9-24.
Vancouver Arzova SB. Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa ve Amerika’da Ticaret Eğitimi. MED. 2019(61):9-24.