The impact of artificial intelligence on the accounting profession has made technology integration in higher education imperative. High technology is used as a tool to enhance education, with gamification and mobile learning technologies gaining increasing importance in accounting education. Quizlet, one such tool, stands out as an AIsupported e-learning platform. This study examines the perspectives of undergraduate students from the Business Administration, Economics, and International Trade and Logistics departments at Osmaniye Korkut Ata University on traditional face-to-face education and the use of Quizlet, utilizing the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). The findings reveal an increase in intrinsic goal orientation, self-efficacy, elaboration, time and study environment, and peer learning, while decreases were observed in extrinsic goal orientation, task value beliefs, effort regulation, and help-seeking. These results indicate that Quizlet positively influences students’ motivation and learning processes but has limited effects in certain areas, such as extrinsic motivation and help-seeking.
JEL Classification : M41 , I21 , A22 , O33
Accounting education Educational technologies Active student response techniques
Yapay zekanın muhasebe mesleği üzerindeki etkisi, yükseköğretimde teknoloji entegrasyonunu zorunlu kılmıştır. Yüksek teknoloji, eğitimi güçlendiren bir araç olarak kullanılmakta, bu bağlamda muhasebe eğitiminde oyunlaştırma ve mobil öğrenme gibi teknolojilerin önemi giderek artmaktadır. Bu teknolojilerden biri olan Quizlet uygulaması, eöğrenme için yapay zeka destekli bir araç olarak öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İşletme, İktisat, Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümlerinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin, geleneksel yüz yüze eğitim ve Quizlet uygulaması sonrasında ders öğretimine ilişkin görüşleri, Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği (MSLQ) kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin içsel hedef yönelimi, kendine yeterlilik, detaylandırma, zaman ve çalışma ortamı ile akranla öğrenme gibi faktörlerde artış gözlemlenirken, dışsal hedef yönelimi, görev değeri inançları, çabanın düzenlenmesi ve yardım arayışı gibi faktörlerde ise azalma yaşanmıştır. Bu bulgular, Quizlet uygulamasının öğrencilerin motivasyon ve öğrenme süreçlerine olumlu katkılar sağladığını, ancak bazı alanlarda (dışsal motivasyon ve yardım arayışı gibi) etkisinin sınırlı olduğunu ortaya koymaktadır.
JEL Sınıflaması: M41 , I21 , A22 , O33
Muhasebe eğitimi Eğitim teknolojileri Aktif öğrenci yanıt teknikleri
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Finansal Muhasebe |
| Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2024 |
| Kabul Tarihi | 19 Kasım 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 72 |