Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 299 - 302, 31.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Edward W. Said, Medyada İslam, Gazeteciler ve Uzmanlar Dünyaya Bakışımızı Nasıl Belirliyor?,2017,İstanbul, Metis Yayınları, Türkçeye Çeviren: Aysun Babacan,254 s., ISBN-13:978-975-342-683-1

Medyadaki İslam

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 299 - 302, 31.12.2018

Öz

Doğu-Batı meselesi üzerinden şekillenen tasvirlerde Batı, Doğu kanadında İslam’ı merkezde konumlandırırken, aynı merkeze terör, köktendincilik, geri kalmışlık gibi olumsuz unsurları da taşımaktadır. Batı, İslam’la sıkça yan yana getirdiği ve sorunsallaştırdığı unsurlara yönelik hamlelerini demokratikleşme ve modernleşme sorununun çözümü olarak sahnelese de Müslümanların petrol yatakları üzerinde meskun olmaları ve İslam’ın, Batı’nın düzenine karşı konumlanan tek nizam olarak görülmesi Batı’nın ilgisini belirleyen birincil nedenler olarak durmaktadır. Gerçeğin perdelenerek, daha çok siyasal ve ekonomik amaçlarla, İslam’a ve Müslümanlara yönelik algının oluşturulmasında servis görevini de medya oynamaktadır. Batı’da İslam’a ilişkin oluşturulan algıyı ABD medyası örneğinde inceleyen Edward Said, Medyada İslam kitabında İslam’ın yanlış temsillerinin ekonomik ve ideolojik (siyasal) nedenlere dayandığını ortaya koymaktadır. Batı’da İslam temsillerini akademik yazılar ve medya içeriklerinden inceleyen Said, elde ettiği bulguları, tarihsellik ve nedensellik ilişkisi kurarak yorumlamaktadır.

Kaynakça

  • Edward W. Said, Medyada İslam, Gazeteciler ve Uzmanlar Dünyaya Bakışımızı Nasıl Belirliyor?,2017,İstanbul, Metis Yayınları, Türkçeye Çeviren: Aysun Babacan,254 s., ISBN-13:978-975-342-683-1
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Faruk Temel

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temel, F. (2018). Medyadaki İslam. Medya Ve Din Araştırmaları Dergisi, 1(2), 299-302.
  

Creative Commons License MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES

This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.