Yıl 2019, Cilt 2 , Sayı 1, Sayfalar 171 - 180 2019-06-28

Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi

Mustafa Temel [1]


Medya gündelik hayatın belirleyici unsurlarından biri olarak işlev görmektedir. Bununla birlikte din de sosyal bir olgu olarak bireylerin yaşamını şekillendiren önemli bir misyona sahiptir. Bu bağlamda medyanın yayın faaliyetlerinde din faktörünü göz ardı edememesi/etmemesi ve kitle iletişim araçlarının çeşitli kişi/kurum/yapılar tarafından dini mesajların aktarımı amacıyla aktif olarak kullanılması gibi nedenler medya-din etkileşiminin çeşitli örneklerini ortaya çıkartmıştır. Modern dönemde dini mesajların aktarımı için kitle iletişim araçlarının bir zorunluluk olarak kullanılır hale gelmesi ve bireylerin de bu araçlara dini bilgi edinme noktasında sıkça başvurması1 medya-din ilişkisinin önemini artırmaktadır. Bu ilişki; dinin dijital ortamlardaki mevcudiyeti, medyada temsili, medyanın dini meselelerde temel bilgi kaynağı olması, dini kimlik ve aidiyet uzamı olması, çevrimiçi dinsel nefret söylemleri (İslamofobi) gibi birçok farklı konuya kadar genişletilebilecek bir alanı doğurmuştur.
Medya, Din
  • Diyanet İşleri Başkanlığı, (2014). Türkiye'de Dini Hayat Araştırması. Ankara.
  • Medya ve Din Tartışmaları, (2015). Sempozyum Bildirileri. İstanbul.
  • Medya ve Din Sempozyumu Sonuç Bildirgesi, (2015). İstanbul. Erişim Adresi: https://ww4.ticaret.edu.tr/iletisim/wp-content/uploads/sites/41/2015/04/medyavedin.pdf
Birincil Dil tr
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-8976-7798
Yazar: Mustafa Temel
Kurum: ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 28 Haziran 2019

Bibtex @kitap İncelemesi { mediad561678, journal = {Medya ve Din Araştırmaları Dergisi}, issn = {2636-8811}, eissn = {2636-8811}, address = {mediam@erciyes.edu.tr}, publisher = {Erciyes Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {2}, pages = {171 - 180}, doi = {}, title = {Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi}, key = {cite}, author = {Temel, Mustafa} }
APA Temel, M . (2019). Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi , 2 (1) , 171-180 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mediad/issue/46406/561678
MLA Temel, M . "Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi". Medya ve Din Araştırmaları Dergisi 2 (2019 ): 171-180 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/mediad/issue/46406/561678>
Chicago Temel, M . "Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi". Medya ve Din Araştırmaları Dergisi 2 (2019 ): 171-180
RIS TY - JOUR T1 - Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi AU - Mustafa Temel Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Medya ve Din Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 171 EP - 180 VL - 2 IS - 1 SN - 2636-8811-2636-8811 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Medya ve Din Araştırmaları Dergisi Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi %A Mustafa Temel %T Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi %D 2019 %J Medya ve Din Araştırmaları Dergisi %P 2636-8811-2636-8811 %V 2 %N 1 %R %U
ISNAD Temel, Mustafa . "Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi". Medya ve Din Araştırmaları Dergisi 2 / 1 (Haziran 2019): 171-180 .
AMA Temel M . Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi. MEDİAD. 2019; 2(1): 171-180.
Vancouver Temel M . Medya ve Din Tartışmaları Sempozyumu 2-3 Nisan 2015, İstanbul Ticaret Üniversitesi. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi. 2019; 2(1): 180-171.