Bu çalışma, sosyal medya çağında dini inaçların inşası ve değişimi üzerine odaklanmaktadır. Bu doğrultuda çalışmada sosyal medyanın dini bağlamda nasıl kullanıldığının belirlenmesi ve ortaya konulması amaçlanmıştır. Ayrıca sosyal medya araçları vasıtasıyla dini inaçların inşa ve değişim süreçlerinin nasıl ve ne şekilde gerçekleştiğinin ortaya çıkartılması çalışmanın bir diğer amacıdır. Bu amaçlar doğrultusunda çalışmada Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Diyanet İşleri Başkanlığının İngilizce olarak paylaşımlar gerçekleştirdiği “Diyanet English” resmi X hesabı içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu hesaptan 1 Temmuz 2023- 1 Temmuz 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen paylaşımlar MAXQDA 2022 paket programı aracılığıyla çalışmanın amacı doğrultusunda analiz edilmiştir. Analiz çerçevesinde elde veriler kodlanarak paylaşılan içeriklerin konu dağılımı, alt kodları ve kelime bulutu ortaya çıkartılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular ve sonuçlar değerlendirildiğinde Diyanet İşleri Başkanlığı söz konusu hesaptan çoğunlukla dini bilgilendirme, resmi açıklama, sosyal ve toplumsal konularla ilgili içerikler paylaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca bu hesabın güncel olarak kullanılmadığı, paylaşımların sınırlı olduğu, interaktif olarak kullanımın eksik olduğu sonucuna varılmıştır.
This study focuses on the formation and change of religious beliefs in the age of social media. Accordingly, this study aims to determine how social media is used in religious contexts. Another aim of the study is to reveal how the formation and change processes of religious beliefs are realized through social media tools. In line with these objectives, the official X account of the Presidency of the Republic of Türkiye - Presidency of Religious Affairs named "Diyanet English", which shares posts in English, was analyzed using the content analysis method. The posts made from this account between July 1, 2023 and July 1, 2024 were analyzed for the aim of the study using the MAXQDA 2022 package program. The data obtained within the framework of the analysis were coded and the subject distribution, sub-codes, and word cloud of the shared content were presented. When the findings and results obtained in the study were evaluated, it was determined that the Presidency of Religious Affairs shared mostly religious information, official statements, and content related to social and communal issues from the account in question. In addition, it was concluded that this account is not used actively, the posts were limited, and there was a lack of interactive use.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.