Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Kulüplerinin Marka Kimliğinin Web Sitelerindeki Temsili: Galatasaray ve Fenerbahçe Spor Kulübü Web Sitelerinin Karşılaştırmalı Analizi

Yıl 2022, , 46 - 70, 29.04.2022
https://doi.org/10.33464/mediaj.1064932

Öz

Günümüzde kurumsal web siteleri marka imajı arttırması bakımından son derece önemlidir. Bu çerçevede pazarlama iletişiminin temel dijital iletişim mecralarından biri olarak kurumsal web sitelerinin marka kimliğini yansıtması beklenmektedir. Spor kulüpleri taraftarlarının zihinlerinde yer alan güçlü imajlarını internet ortamında da sürdürmeleri halinde taraftarlarının motivasyon ve coşkuları da artacaktır. Spor kulüplerinin öncelikli hedef kitlelerinden biri olan grubu olan taraftar kitlesi güçlü duygusal motivasyonlara ve duygusal beklentilere sahiptir. Kulüplerin onların anlam, güç ve sosyal itibar gibi sosyal psikolojik ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir. Böylelikle taraftarlarının beklentilerini karşılayabilir, yeni taraftarlar kazanabilirler. Bu araştırmanın amacı spor kulüplerinin marka yaratmanın temel iletişim araçlarından biri olan kurumsal web sitelerinde marka kimliğini nasıl temsil ettiklerini ortaya koymaktır. Spor kulüplerinin taraftarlarının motivasyonlarını web siteleri aracılığıyla yönlendirip ve desteklemekte olup olmadıkları bu çalışmada araştırılan temel sorudur. Bu amaçla Türkiye’den Fenerbahçe ve Galatasaray Spor Kulüplerinin web üzerindeki marka kimliklerinin temsilleri karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir. Araştırmada niteliksel araştırma yöntemi olarak marka iletişimi çalışmalarında uygulanan Marka Kimliği Web Analiz Metodu (Brand Identity Analysis Method/BIWAM) uygulanmıştır.

Kaynakça

  • Aaker , D. (1996 ). Building strong brands . Free Press.
  • Allen, T., & Simmons, J. (2003). Visual and verbal identity. İçinde R. Clifton (Ed.), Brands and Branding (ss. 113-126). Profile Books Ltd.
  • Avcı , E., & Yıldız , E. (2019). Taraftar temelli marka değerinin marka rezonansı üzerine etkisi: trabzon spor taraftaları üzerine bir araştırma. JETAS, 7(1), 12-32. https://www.researchgate.net/profile/Ibrahim-Avci-3/publication/333386266_Taraftar_Temelli_Marka_Degerinin_Marka_Rezonansi_Uzerine_Etkisi_Trabzonspor_Taraftarlari_Uzerinde_Bir_Arastirma/links/5cea6cad299bf14d95bb78e4/Taraftar-Temelli-Marka-Degerinin-Marka-Rezonansi-Uezerine-Etkisi-Trabzonspor-Taraftarlari-Uezerinde-Bir-Arastirma.pdf
  • Bowker, D. (2003). The Public relations perspective on branding. İçinde R. Clifton (Ed.) Brands and Branding (Ss. 143-155). Profile Books Ltd. .
  • Clifton , R. (2009). Brands and branding . John Wiley & Sons.
  • Feldwick, P. (2003). Brand communications. İçinde R. Clifton (Ed.), Brands and Branding (ss. 127-143). Profile Books Ltd.
  • Kapferer, J.-N. (1992). Strategic brand management. The Free Press.
  • Katırcı , H., & Uztuğ, F. (2009). Spor kulüplerinde iletişim yönetimi: Türkiye profesyonel futbol liglerinde yer alan spor kulüplerinin iletişim uygulamalarına ilişkin araştırma. Anadolu University Journal of Social Sciences, 9(1), 149-167. https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423869558.pdf
  • Kişisel Verileri Koruma Kurumu. (2022, Ocak). Spor salonu hizmeti sunan veri sorumlusunun, üyelerinin giriş-çıkış kontrolünü biyometrik veri işleyerek yapması ile ilgili Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 27/02/2020 Tarihli ve 2020/167 Sayılı Karar Özeti. Kişisel Verileri Koruma Kurumu: https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/6738/2020-167 Martin-Barbero , S., & Sandulli, F. D. (2006). Harley Davidson's Brand Identity on the Web: A BIWAM Filtering. Journal of Website Promotion, 2(1/2), 141-161. https://doi.org/10.1080/15533610802104190
  • Mohd, S., Shabad , K., & Mohammad, C. (2020). Selection of Software Requirements Using TOPSIS Under Fuzzy Environment. International Journal of Computers and Applications, 1-10. https://doi.org/10.1080/1206212X.2020.1820689
  • Musayev, A. (2013). Web'de Tipografi Sorunları, Çözüm Önerileri ve Örnek Uygulamalar. [Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Grafik Anasanat Dalı]-YÖK Ulusal Tez Merkezi
  • Ormeño, M. (2007). Managing corporate brands a new approach to corporate communication . Deutscher Universitäts-Verlag.
  • Rosen, R. (2009). Convergence marketing: combining brand and direct marketing for unprecedented profits. John Wiley & Sons.
  • Zelyurt, M. (2019). Futbol Taraftarlığı, Özdeşleşme Ve Kimlik: Taraftarlıktan Fanatizme... Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 85-105. doi: 10.33468/sbsebd.81

Representation of The Brand Identity of Sports Clubs on Websites: A Comparative Analysis of Galatasaray and Fenerbahçe Sports Clubs’ Websites

Yıl 2022, , 46 - 70, 29.04.2022
https://doi.org/10.33464/mediaj.1064932

Öz

Today, corporate websites are extremely important in terms of increasing brand image. In this context, as one of the main digital communication channels of marketing communication, corporate websites are expected to reflect the brand identity. Sports clubs which maintain their strong image in the minds of their fans on the internet can increase their fans’ motivation and enthusiasm. The fan base, which is one of the primary target audiences of sports clubs, has strong emotional motivations and emotional expectations. Clubs need to meet their social psychological needs such as meaning, power and social esteem. The aim of this research is to reveal how sports clubs represent brand identity on corporate websites, which is one of the main communication tools of brand creation. The main question explored in this study, whether sports clubs direct and support the motivation of their fans through their websites. For this purpose, the representations of the brand identities on the web of Fenerbahçe Sports Club and Galatasaray Sports Club were evaluated through comparative analysis. Brand Identity Analysis Method (BIWAM), which is applied in brand communication studies, was used as a qualitative research method in the research.

Kaynakça

  • Aaker , D. (1996 ). Building strong brands . Free Press.
  • Allen, T., & Simmons, J. (2003). Visual and verbal identity. İçinde R. Clifton (Ed.), Brands and Branding (ss. 113-126). Profile Books Ltd.
  • Avcı , E., & Yıldız , E. (2019). Taraftar temelli marka değerinin marka rezonansı üzerine etkisi: trabzon spor taraftaları üzerine bir araştırma. JETAS, 7(1), 12-32. https://www.researchgate.net/profile/Ibrahim-Avci-3/publication/333386266_Taraftar_Temelli_Marka_Degerinin_Marka_Rezonansi_Uzerine_Etkisi_Trabzonspor_Taraftarlari_Uzerinde_Bir_Arastirma/links/5cea6cad299bf14d95bb78e4/Taraftar-Temelli-Marka-Degerinin-Marka-Rezonansi-Uezerine-Etkisi-Trabzonspor-Taraftarlari-Uezerinde-Bir-Arastirma.pdf
  • Bowker, D. (2003). The Public relations perspective on branding. İçinde R. Clifton (Ed.) Brands and Branding (Ss. 143-155). Profile Books Ltd. .
  • Clifton , R. (2009). Brands and branding . John Wiley & Sons.
  • Feldwick, P. (2003). Brand communications. İçinde R. Clifton (Ed.), Brands and Branding (ss. 127-143). Profile Books Ltd.
  • Kapferer, J.-N. (1992). Strategic brand management. The Free Press.
  • Katırcı , H., & Uztuğ, F. (2009). Spor kulüplerinde iletişim yönetimi: Türkiye profesyonel futbol liglerinde yer alan spor kulüplerinin iletişim uygulamalarına ilişkin araştırma. Anadolu University Journal of Social Sciences, 9(1), 149-167. https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423869558.pdf
  • Kişisel Verileri Koruma Kurumu. (2022, Ocak). Spor salonu hizmeti sunan veri sorumlusunun, üyelerinin giriş-çıkış kontrolünü biyometrik veri işleyerek yapması ile ilgili Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 27/02/2020 Tarihli ve 2020/167 Sayılı Karar Özeti. Kişisel Verileri Koruma Kurumu: https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/6738/2020-167 Martin-Barbero , S., & Sandulli, F. D. (2006). Harley Davidson's Brand Identity on the Web: A BIWAM Filtering. Journal of Website Promotion, 2(1/2), 141-161. https://doi.org/10.1080/15533610802104190
  • Mohd, S., Shabad , K., & Mohammad, C. (2020). Selection of Software Requirements Using TOPSIS Under Fuzzy Environment. International Journal of Computers and Applications, 1-10. https://doi.org/10.1080/1206212X.2020.1820689
  • Musayev, A. (2013). Web'de Tipografi Sorunları, Çözüm Önerileri ve Örnek Uygulamalar. [Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Grafik Anasanat Dalı]-YÖK Ulusal Tez Merkezi
  • Ormeño, M. (2007). Managing corporate brands a new approach to corporate communication . Deutscher Universitäts-Verlag.
  • Rosen, R. (2009). Convergence marketing: combining brand and direct marketing for unprecedented profits. John Wiley & Sons.
  • Zelyurt, M. (2019). Futbol Taraftarlığı, Özdeşleşme Ve Kimlik: Taraftarlıktan Fanatizme... Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 85-105. doi: 10.33468/sbsebd.81
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halkla İlişkiler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanzade Uralman 0000-0001-6817-7097

Deniz Akçay 0000-0003-1906-7988

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Uralman, H., & Akçay, D. (2022). Spor Kulüplerinin Marka Kimliğinin Web Sitelerindeki Temsili: Galatasaray ve Fenerbahçe Spor Kulübü Web Sitelerinin Karşılaştırmalı Analizi. Uluslararası Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 5(1), 46-70. https://doi.org/10.33464/mediaj.1064932