Bu çalışmada yeni medya ortamlarında veri paylaşımının artmasıyla ortaya çıkan Big Data’nın (Büyük Veri) toplanması, işlenmesi ve kullanılama sunulması süreci, ekonomi politik bakış açısıyla incelenmiştir. Big Data’yı hacimsel, değer, doğruluk, hız ve çeşitlilik yönlerinden ele alan makale, bu beş özelliğin üzerinden; kullanıcıların serbest zamanlarını değerlendirmek ya da alışveriş yapmak için kullandıkları web siteleri tarafından ekonomik meta olarak konumlandırılmasını ve verilerinin maddi değere dönüştürülmesine dikkat çekmektedir. Bu yolla Big Data’nın teknolojik ilerleyiş süreci, geçmişi ve geleceği göz önünde bulundurularak, verilerin üreticisi olan bireylerin, tüketicisi konumuna geldikleri bu kısır döngü, Amazon şirketi ve şirketin araçları üzerinden tartışılmıştır.
yeni medya big data veri madenciliği veri tüketimi üretüketici birey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |