Abstract
Seeing the characteristics of new media like the speed, power, interaction and widespread impact of the digital world, it is a must to understand and use it correctly. For quality and effective education, it is necessary for teachers to create awareness about the subject and guide the next generation to develop and protect themselves to be educated in new media. Whether there is enough sensitivity in this regard is an issue that needs to be examined. To give students the opportunity to develop their potential and to play an active role in the development of the country, the content and methods of education should be rearranged in a way that will provide them with skills like critical thinking, creative thinking, scientific thinking, relational thinking and reasoning. Based on the fact that media literacy skills are not sufficient, it is a skill that teacher candidates are expected to complete. The existence of inadequacy in this regard is a problem. This study aims to evaluate the individual views of teacher candidates regarding their educational needs regarding the use of new media. The study was carried out by applying a semi-structured interview technique to teacher candidates who are students of the faculty of education at a university in Anatolia. The views of the teacher candidates regarding their media literacy skills show that their awareness about the subject is high but their skills are not as positive as they would like. It is argued that the media literacy course they take only for one semester in their senior year is not sufficient to provide theoretical and practical competence on the subject. Compared to the fact that the course was not compulsory previously, giving the course even for one semester creates important awareness and results in some improvements in digital content preparation and design.
Etik beyan gerekmemektedir
Yok
x
Yok
Öz
Yeni medyanın dijital dünyanın hızı, gücü, etkileşime izin vermesi ve yaygın etki bırakması gibi özelliklerinden dolayı doğru anlaşılması ve kullanılması bir mecburiyettir. Kaliteli ve etkili eğitim için konuya yönelik farkındalık oluşturması ve gelecek nesle bir anlamda kendilerini geliştirme ve koruma konusunda rehberlik edecek öğretmenlerin yeni medya alanında eğitimli olmaları bir gerekliliktir. Bu konuda yeterince duyarlı olunup olunmadığı incelenmesi gereken bir husustur. Eğitim sisteminin öğrencilere potansiyellerini geliştirme fırsatı vermesi ve ülke kalkınmasında etkin rol oynayabilmesi için öğretimin içerik ve yöntemleri, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, bilimsel düşünme, ilişkisel düşünme, akıl yürütme gibi becerileri kazandıracak şekilde yeniden düzenlenmelidir gerçeğinden yola çıkarak medya okuryazarlığı becerilerinin yeterince olmaması öğretmen adaylarının tamamlamaları beklenen bir beceridir. Bu konudaki yetersizliğin varlığı problem olarak görülmektedir. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının yeni medya kullanımına yönelik eğitim ihtiyaçlarıyla ilgili bireysel görüşlerini değerlendirmektir Çalışma Anadolu’da bir üniversitede eğitim fakültesi öğrencisi olan öğretmen adaylarına yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin, öğretmen adaylarının, medya okuryazarlığına yönelik becerilerine ilişkin görüşleri konuya yönelik farkındalıklarının yüksek ancak becerilerinin istedikleri kadar olumlu olmadığı sonucunu göstermektedir. Sadece son sınıfta bir dönem aldıkları medya okuryazarlığı dersi konuya yönelik teorik ve pratik yeterlilik sağlamak için yeterli olmadığı görüşü savunulmaktadır. Geçtiğimiz yıllarda böylesi bir dersin zorunlu olmayışı ile karşılaştırıldığında dersin bir dönem de olsa verilmesi önemli farkındalıklar yaratırken, dijital içerik hazırlama ve tasarlama konusunda birtakım iyileştirmelerin yapılması sonucu ortaya çıkmaktadır.
x
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | x |
| Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 12 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 2 |