Bu araştırmanın amacı Türkiye’de eğitim öğretim gören ortaokul düzeyindeki Suriyeli öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik bulunan çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Türkiye’de bir milyonun üstünde okul çağındaki Suriyeli çocuğun 400 binden fazlası eğitim alamamaktadır. Suriyelilerin büyük bir bölümünün
kalıcı olduğu hesaba katıldığında bu çocukların Türkiye’ye entegrasyonunun sağlanması için eğitim almaları şarttır. Bu çerçevede yapılan bu araştırma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma İstanbul’da Suriyelilerin yoğun olarak yaşadığı ve farklı sosyoekonomik statüdeki üç ilçe olan Başakşehir, Bağcılar ve Fatih’te
gerçekleştirilmiştir. Suriyeli öğrencilerin eğitim gördüğü yedi ortaokulda toplamda 25 öğretmen ile 5 ortaokulda toplamda 18 Suriyeli öğrenci ile yüz yüze görüşme tekniği, yarı yapılandırılmış mülakat türü ile yapılmıştır. İçerik analizi tekniğiyle çözümlenen veriler sonucunda, Suriyeli öğrencilerin eğitim öğretimde yaşadığı sorunların başında “dil sorununun” geldiği belirlenmiştir. Kültür farklılığı, iletişim kuramama, derslerin gerisinde kalma ve akademik başarısızlık diğer problemler olarak ortaya konmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda Suriyeli çocukların Türkçe öğrenmesi için yoğun dil eğitimi ve telafi dersler verilmelidir. Sınıflarda Suriyeli öğrencilerin dengeli dağıtılması sağlanmalı Türk öğrencilerle iletişim kurmaları sağlanmalıdır.
Sığınmacı Savaş Göçmen Suriyeli Öğrenci Mülteci Entegrasyon Eğitim Problem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |