Günümüzde, global şirketlerin glokalizasyon stratejisi ile amaçladığı içselleştirme süreci tüm dünyada uygulanmaktadır. Global markalar; iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi, globalleşen tüketici profilleri ve bu doğrultuda farklılaşan reklam stratejileri ile birlikte global ve glokal çalışmalarını sürdürmektedir. ‘Global düşün lokal davran’ stratejisi ile ortaya çıkan glokal reklamcılık, reklamcılığın dönüşen dünyaya ayak uydurarak yeni stratejiler oluşturmasına bir örnektir. Lokal reklamcılıktan global reklamcılığa, global reklamcılıktan glokal reklamcılığa doğru evrilen reklamcılık uygulamaları, global markalar tarafından sıklıkla tercih edilmektedir. Her ülkenin kültürel özellikleri kullanılarak izler-kitlenin dikkatinin çekilmesi markanın içselleştirilmesini ve daha çok kitlelere ulaştırılmasını sağlamaktadır. Glokal reklam uygulamalarının önemi burada ortaya çıkmıştır. Glokalleştirme stratejisini kullanarak tüm dünyada yayın yapan bu markalardan biri de Netflix’tir. Bugün dünyanın her yerinden abonesi bulunan Netflix dijital platformu, içeriğindeki dizi veya filmlerin tanıtımını yaparken bulunduğu ülkede glokal reklam stratejileri uygulamaktadır. Bu reklamlar aracılığı ile aynı zamanda kendi marka tanıtımını da gerçekleştirmektedir. Bu çalışmada glokalizasyon bağlamında Netflix’in Türkiye için hazırladığı reklamlar göstergebilimsel olarak incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: II Sayı: I |