Dijital iletişimin, bireyin yaşamının ayrılmaz bir parçası olduğu bir çağda, dijital medyalarda oluşan
yeni kültürel ortamların ve sanal mekânların içerisinde yer alan bireylerin temsili ve bu ortamlarda
bireyler arası kurulan ilişkilerin hüviyeti, çağımızın en büyük problemlerinden birisini
oluşturmaktadır. Toplumsal cinsiyet temelli kabul, baskı ve önyargıların, özellikle küreselleşme
süreci ve yeni medya çağında, medya kanalları aracılığıyla çizilen temsillerin yaygınlığı ve eşzamanlı
olarak çok büyük kitlelere erişimi düşünüldüğünde; bu yeni sorunların akademik açıdan incelenmesi
de giderek daha önemli bir hâle gelmektedir.
Toplamda sekiz bölümden oluşan ve Hiperyayın’dan Bahar Muratoğlu Pehlivan’ın editörlüğünde
çıkan Medya ve Toplumsal Cinsiyet Üzerine Tartışmalar, toplumsal cinsiyet ve medya ilişkisini, farklı
bakış açıları ve yöntemlerle kaleme alınmış bölümlere okuyucunun dikkatine sunmaktadır. Yeni
medya, sosyal medya, sinema ve televizyon gibi farklı kültürel ortamlarda yer alan üretimlerde yer
alan toplumsal cinsiyet temelli temsillerin tartışılması ve incelenmesi, çağımızın problemlerinin
çözümü için de bir basamak oluşturmak anlamına da gelmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |