İkinci Dünya Savaşı sonrasında dünya ülkeleri gelişmiş ülkeler ve gelişmekte olan ülkeler olmak üzere sınıflandırılmaya başlanmıştır. Gelişmiş ülkelerin önceliği ekonomik büyümeyle birlikte ülke vatandaşlarının refah düzeylerini arttırmaktır. Gelişmekte olan ülkelerin önceliği ise ekonomik kalkınmayı gerçekleştirip, gelişmiş ülkeler düzeyine ulaşmaktır.
Ekonomik kalkınma süreci, başta ekonomi olmak üzere siyasal, sosyo-kültürel gibi birçok alanda ilerlemeyi kapsar. Bu sürecin kültürel altyapısının sağlanması, tanıtılması ve yönlendirilmesinde kitle iletişim araçlarından popülaritesi yüksek olsan televizyonun kullanılması birincil tercihtir. Bu çalışma da gelişmekte olan ülkelerin, ekonomik kalkınma sürecinde bir araç olarak kullandıkları televizyonun, dolayısıyla medya ve reklamların kitleleri hangi yönden etkilediği, yönlendirdiği, tüketim harcamaları üzerinde hangi açıdan etkisi olduğu, televizyonun tanmı ile işlevi arasındaki hangi açılardan farklılıklar olduğuna dikkat çekilmeye çalışılmıştır.
Trakya Üniversitesi
Çalışmanın başından beri desteklerini benden esirgemeyen başta Doç. Dr. Mustafa Hatiplere ve sevgili aileme teşekkürü borç bilirim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 12 |