Bu araştırmanın amacı, andragojik (yetişkin bilimine ait) temellere dayalı Kolaylaştırılmış Okuma
Yazma Eğitimi (KOYE - M.E.B. tarafından Halk Eğitim Merkezlerinde yetişkin okuma-yazma kurslarında
kullanılan bir okuma-yazma programı) sürecine yönelik KOYE eğiticilerinin görüşlerini incelemektir.
Araştırmada tarama modelli betimsel yöntem kullanılmıştır. Veriler nitel yolla toplanmıştır. Nitel veriler
görüşme yolu ile elde edilmiştir. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yapılmış, verilerin kodlanmasının
güvenirliğine Miles-Huberman formülü ile bakılmıştır. Araştırmanın ana problemine yönelik olarak
örneklem grubunu Türkiye’nin farklı illerinde görev yapmakta olan 80 KOYE eğiticisi oluşturmuştur.
Araştırmanın sonucunda, KOYE eğiticilerine uygulanan görüşme formu ile elde edilen veriler ışığında
KOYE sürecinde kazanımların ve içeriğin planlanmasında kursiyerlerle beraber karar verilmesi gerektiği,
okuma-yazma becerisinin kazandırılmasında en çok başvurulan yöntem olarak çözümleme-bireşim
yönteminin tercih edildiği, kursiyer-eğitici ilişkilerinde yetişkinlerle samimi ve dostça ilişkiler kurulması,
değerlendirme boyutunda ise KOYE etkinliğinin başarı ile tamamlanmasına yönelik görüşler ortaya
çıkmıştır.
Andragoji Yetişkin Eğitimi Kolaylaştırılmış Okuma Yazma Öğretimi (KOYE)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.