Bu araştırma ana sınıfı öğretmenlerinin yaratıcı etkinlikler planlamaya ilişkin görüşlerinin incelendiğinitel bir araştırmadır. Araştırmanın katılımcıları 2009-2010 öğretim yılı bahar döneminde, İzmir ili, Bucailçesinde yer alan bir ilköğretim okulunda görevli dört ana sınıf öğretmenidir. Ana sınıfı öğretmenlerinin 2tanesi lisans, 2 tanesi ön lisans programı mezunudur. Ana sınıfı öğretmenlerinin, yaratıcı etkinliklerplanlamaya ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla açık uçlu soruları içeren bir görüşme formu kullanılmıştır.Görüşme sonucunda elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Yapılan kodlamalarıngüvenirliğini belirlemek için hesaplanan kodlamalar arası uyuşum yüzdesi %85 olarak saptanmıştır. Eldeedilen veriler ana sınıfı öğretmenlerinin yaratıcı etkinlikler planlamaya ilişkin görüşlerinin hedefler,öğrenme-öğretme etkinlikleri, değerlendirme etkinlikleri altında toplandığını göstermiştir. Ayrıca, verilerbelirtilen yaratıcı etkinliklerin planlama içeriğinin alan yazındakilere benzer bir görünüm sergilediğinigöstermiştir. Ancak, öğretmenlerin görüşleri incelendiğinde yaratıcı etkinlikleri planlama ile ilgili bilgieksikliklerine sahip oldukları saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.