Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin karar sürecine katılımına ilişkin öğretmenlerin, okul müdürlerinin ve eğitim denetçilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada, 2009 – 2010 eğitim öğretim yılında Burdur ilinde çalışan öğretmen, okul müdürü ve eğitim denetçisi olmak üzere toplam 74 eğitimcinin görüşleri alınmıştır. Araştırmaya veri toplamak için yarı yapılandırılmış ve açık uçlu sorulardan oluşan üç ayrı görüşme formu hazırlanmış ve ilköğretim okullarındaki karar alma süreçlerine öğretmenlerin katılma durumlarını ortaya çıkarmak amacıyla; öğretmen, okul müdürü ve eğitim denetçileri ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada görüşleri alınan öğretmenlerin yarısından çoğu, okullarında karar alma sürecine katıldıklarını, müdürlerin büyük çoğunluğu öğretmenlerin karar sürecine katıldıklarını, eğitim denetçileri ise öğretmenlerin karar sürecine “bazen” katıldıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler, okul müdürleri ve eğitim denetçileri okulda alınan kararların katılımla alınması gerektiğini düşünmektedirler. Görüşülen üç grup da – benzer söylemlerle – okullarda karar alma sürecine katıldıkları takdirde; alınan kararların uygulanabilirliğinin artacağını, alternatif fikirlerin üretileceğini, eğitim – öğretim ortamının daha sağlıklı işleyebileceğini ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Eğitim denetçisi, karara katılma, karar süreci, öğretmen, okul müdürü.
Eğitim denetçisi karara katılma karar süreci öğretmen okul müdürü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.