Bu çalışmada, öğretmen adaylarının sosyo-kültürel özellikleri ve öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumları ile bu tutumların, sosyo-kültürel özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı
belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubunu, 2002-2003 Öğretim Yılında, H.Ü. Sınıf Öğretmenliği
Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 468 kız, 124 erkek, toplam 592 öğretmen adayı oluşturmuştur.
Çalışma sonucunda, adayların öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları yüksek (
=43,19)
bulunmuştur. Adaylarda, annelerin % 52’si, babaların % 32’si ilkokul mezunu, annelerin % 78’i ev
kadını, babaların %22’si serbest meslek sahibidir. Adayların % 36’sının aile geliri 250-500 milyon TL
arasındadır. Çalışma sonuçlara göre, adaylarının tutum puanı ortalamaları kız adayların lehine anlamlı
farklılık gösterirken, tercih sıralarına göre farklılık bulunamamıştır. Tutum puanları ortalamaları
arasında annenin eğitim durumuna göre anlamlı farklılık gözlenmezken, babanın eğitim durumunda
ise farklılığın okur yazar ile okumaz-yazmaz, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite mezunları arasında
okur-yazarın aleyhine olduğu anlaşılmıştı
r. Adayların anne ve babalarının meslekleri ve ailelerin gelir
durumları açısından bakıldığında, tutum puanlarında farklılaşma görülmemiştir.
Anahtar kelimeler: Tutum, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, sosyo-kültürel özellikler ve tutum.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.