Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin fen öğretiminde yeterlilik
düzeyi algılarını belirlemektir. Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim
Dalında öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin fen öğretiminde yeterlilik düzeyi algılarını belirlemek
amacıyla betimsel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği lisans programının 4. sınıfına
devam eden 146 son sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler, amaçlara uygun olarak;
frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (
X
), standart sapma (SS), t-testi ve F testi uygulanarak
analiz edilmiştir. Bulgulara dayalı olarak; sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin fen öğretiminde
yeterlilik düzeyi algılarını yeterli ve iyi arasında ifade ettikleri, sınıf öğretmenliği son sınıf
öğrencilerinin fen öğretiminde yeterlilik düzeyi algılarının cinsiyet, öğretim devresi ve not
ortalamalarına göre değişmediği gözlenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.