Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Focus Groups in Educational Studies

Yıl 2007, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 118, 16.01.2014

Öz

Focus groups which have been used generally for the market research in the past are now being frequently used as a data collection method for social sciences. In the case of educational
research, the 1990s have seen a reversal of educational researchers’ attitudes towards focus groups which are an important research method of discovering participants’ feelings, values, attitudes, reactions and experiences about a topic. However, although it has been realized that focus groups offer extremely rich and high quality data to educational researchers, this data collection method has been underused when compared with other qualitative data collection methods such as in-depth interview and participant observation. This study attempts to emphasize the potential use of focus groups within educational studies and its importance for enriching educational research by reviewing the main concepts and main processes of this data collection method.

Öğretmenlerin Kişilerarası Öz-yeterlik İnançlarının Hizmet Süresi, Okul Türü, Öğretim Kademesi ve Unvan Değişkenleri Açısından İncelenmesi

Yıl 2007, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 118, 16.01.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin kişilerarası öz-yeterlik inançlarını, hizmet süresi, çalışılan okul türü, çalışılan öğretim kademesi ve ünvan değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma
grubu, Mersin ili belediye sınırları içindeki çeşitli yerleşim birimlerindeki ilköğretim, ortaöğretim, özel okul ve dershanelerden seçilen 784 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma grubunda yer alan öğretmenlere, Brouwers ve Tomic (2002)’in geliştirdiği ve Çapri ve Kan (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlaması yapılan Kişilerarası Öz-yeterlik Ölçeği ile öğretmenlerle ilgili bilgilere ulaşmak için araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Öğretmenlerin kişilerarası özyeterlik inançlarının hizmet süresi, öğretim kademeleri, okul türü ve ünvan değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını test etmek için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular; öğretmenlerin tüm kişilerarası öz-yeterlik inançları üzerinde hizmet süresi değişkeninin önemli bir etkisinin olduğu, ünvan değişkeninin önemli bir etkisinin olmadığı, çalışılan okul türü değişkeninin, yalnızca SYÖY inancı üzerinde, çalıştıkları öğretim kademesi değişkeninin ise yalnızca İDÖYinancı üzerinde etkisinin olduğunu göstermektedir. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burhan ÇAPRİ & Adnan Kan

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA & Adnan Kan, B. Ç. (2014). Focus Groups in Educational Studies. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-118.

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.