Araştırmanın temel amacı, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve
motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücünü incelemektir. İlişkisel tarama
modelinin uygulandığı araştırmada, öğrencilerin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları
Pintrich ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen Üredi (2005) tarafından ilköğretim 8. sınıf
öğrencileri üzerinde dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Öğrenmeye İlişkin
Motivasyonel Stratejiler Ölçeği” aracılığıyla ölçülmüştür. Öğrencilerin belirli bir ders ya da konu
alanındaki öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarını
ölçmeye yönelik olarak geliştirilen
ölçme aracı, bu çalışmada matematik dersine yönelik olarak kullanılmıştır. Ölçme aracı İstanbul ili
Kadıköy ilçesindeki sosyo-ekonomik düzeyi orta derecede olan üç ilköğretim okulunun 8. sınıflarına
devam eden 515 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin matematik dersine ilişkin başarılarının tespit
edilmesinde ise karne notlarından faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları, öz-düzenleme stratejileri ve
motivasyonel inançların matematik başarısına ilişkin toplam varyansın %30’unu açıkladığını, en
güçlü yordayıcı değişkenin bilişsel strateji kullan
ımı olduğunu göstermiştir. Ayrıca araştırma
sonucunda öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançların matematik başarısını yordama
gücünün erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Elde edilen
bulguların matematik başarısı arttırmaya yönelik yapılacak çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.