BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 10 Sayı: 2, 0 - , 01.10.2014

Öz

The purpose of this study is to evaluate the practicum course of the pre-school teacher education programs across Atatürk Teacher Training Academy (ATTA) and Girne American University (GAU). The participants of this study were composed of senior level fourth grader pre-service teachers who were enrolled in the pre-school teacher education programs of ATTA and GAU during the 2012-2013 academic years. In the research, a curriculum assessment approach was implemented. This approach is based on preservice teachers’ beliefs regarding the extents to which they actualize the objectives of the practice teaching course in a real classroom setting, and on their opinions as to how this course could be improved. Data were collected from “teaching skill scale” and an open-ended question. The results of both quantitative and qualitative data analysis revealed that pre-service teachers displayed high teaching competency level across ATTA and GAU with no statistically significant difference between. In addition, the analysis of the results derived from content analysis yielded some considerable suggestions such as extending the duration of the practicum course with richer content, enhancing the faculty-school collaboration, and reducing the theorypractice dilemma to an extent where pre-service teachers find better opportunities to practice what they have learnt in theory.

Kaynakça

  • Adey, K. (1997). First impressions do count: mentoring student teachers. Teacher Development.1(1):1231
  • Aydın, S., Selçuk, A. and Yeşilyurt, M. (2007).Öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi II” dersine ilişkin görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği).Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,5(2), 75-90.
  • Atatürk Öğretmen Akademisi, (2004).Okulöncesi öğretmenliği programı, Lefkoşa.
  • Azar, A. (2003). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşlerinin yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159, 180–194. 20 Haziran 2008 tarihinde http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/159/azar.htm adresinden alınmıştır.
  • Barkley, E. (2010). Student engagement tevhniques: A handbook for college faculty. San Francisco, CA: Jossey-Bass
  • Barnes, R. (2006).The Practical Guide to Primary Classroom Management (Primary Guides),Sage Publications Ltd; New edition edition.
  • Bryman, A. (2012). Social research methods (4th edition). Oxford University Press
  • Caires, S. Almedia, L., & Vieira, D., (2012). Becoming a teacher: student teachers’ experiences and perceptions about teaching practice, European Journal of Teacher Education, (35)2, 163-178.
  • Can, N. (2001). Öğretmenlik uygulamasının yönetimi ile ilgili yeni düzenlemenin getirdikleri ve yaşanan sorunlar. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüDergisi. 16 Eylül 2008 tarihinde http://sbe.erciyes.edu.tr/dergi/sayi_11.htm adresinden alınmıştır.
  • Chambers & Hardy (2005). Length of time in student teaching: Effects on Classroom Control Orientation and Self-Efficacy Beliefs, Educational Research Quarterly. 28(3). 3-9.
  • Çetintaş, B. and Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergsi, 29: 75-84.
  • Çoşkun, K. (2011). Öğretmenlik uygulaması i-ii derslerinin özel eğitim zihin engelliler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algılamaları üzerindeki etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Davran, E. (2006). İlkögretim kurumlarındaki ögretmenlik uygulamasının ögretmen adaylarının ögretmenlik yeterliliklerini kazanmaları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Demircan. C. (2007). Okul deneyimi II dersine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Mersin Üniversitesi örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim FakültesiDergisi, 3 (2), 119.132.
  • Dereobalı, M. and Ünver, G. (2009). Okulöncesi öğretmenliği lisans programı Derslerinin öğretim elemanları tarafından genel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10:3, 161-181.
  • Dick, W., & Carey, L. (1996). The systematic design of instruction. 4th ed. New York, NY: Harper Collin. Dursun, Ö. Ö., and Kuzu, A. (2008). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Öğretmen Adayı ve Öğretim Elemanı Görüşleri, Selçuk ÜniversitesiAhmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 159-178.
  • Eraslan, A. (2008). Fakülte-okul işbirliği programı: Matematik öğretmeni adaylarının okul uygulama dersi üzerine görüşleri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 95–105.
  • Eski, M. (1992). Öğretmen adaylarının gözlem ve uygulama çalışmalarında karşılaştıkları zorluklar ve çözüm önerileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.8, 345-350
  • Falus, I. (1996). Analysing Some Characteristics of Teaching Practice in HungaryEuropean Journal of Teacher Education (19), 3.
  • Field, A. (2007). Discovering Statistics Using SPSS. London: Sage.
  • Goodlad, J. (1990). Teachers for our nation’s schools. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Goodlad, J.I. (1994). Educational renewal: Better teachers, better schools. San Francisco, CA: JosseyBass.
  • Gökçe and Demirhan (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüşleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38,1, 43-71.
  • Hascher,T. Cocard, Y. & Moser, P. (2004).Forget about theory—practice is all? Student teachers' learning in practicum, Teachers and Teaching: Theory and Practice, 10:6, 623-637.
  • Kavas, A. B. and Bugay, A. (2009). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde gördükleri eksiklikler ve çözüm önerileri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25),13-21.
  • Kennedy, J. (1996). Meeting the needs of teacher trainees on teaching practice. In T. Hedge & N. Whitney (Eds.) Power, Pedagogy and Practice (pp. 171-181). Oxford: Oxford University Press.
  • Kılınç, A. and Altuk, Y. G. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akul deneyimi derslerine yönelik tutumları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 10, Sayı 19, 41-70
  • Kılıç, D. (2004). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları üzerine etkisinin değerlendirilmesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, l0, 172-184.
  • Kılıç, A. and Acat, M. B. (2007). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin işe vurukluk düzeyi. Sosyal BilimlerDergisi, 17, 21-37.
  • Kiraz, E. (2002). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi mesleki gelişiminde uygulama öğretmenlerininişlevi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(1), 183-196.
  • Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. New York, NY: Routledge
  • Koç, and Yıldız, (2012). Öğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: Günlükler, Eğitim ve Bilim, Koç. G. (1998). Öğretmenlik uygulaması dersinin gazi üniversitesi mesleki eğitim fakültesi öğrencileri üzerindeki etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Koçadere, S. A. and Aşkar, P. (2013). Okul uygulamaları derslerine ilişkin görüşlerin incelenmesi ve bir uygulama modeli önerisi, HacettepeÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,28(2), 27-43
  • Kosnik, C., & Beck, C. (2009). Priorities in teacher education: The 7 key elements of preservice preparation. London: Routledge.
  • Kudu, M., Özbek, R. and Bindak, R. (2006). Okul deneyimi-I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (15), 99–109.
  • Leask, M. (1995). School-based teacher education in England and Wales: the unanswered questions. Paper presented at the Annual Conference of the A.T.E.A. Inc., Sydney, Australia, July.
  • Liu, P. (2012). Student Teaching Practice in Two Elementary Teacher Preparation Programs, Australian Journal of Teacher Education, ( 37) 1, 14-34.
  • Maynard, T. (2000). Learning to teach or learning to manage mentors? Experiences of school-based teacher training. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 8(1):17-30. 14 Mart 2006 tarihinde http://web.ebscohost.com/ehost/pdf adresinden alınmıştır.
  • Miles M. B. and Huberman A. M. ( 1994 ). Qualitative Data Analysis. Sage Publications Inc.
  • Öğretmenler Yasası.(1986). KKTC: Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı.
  • Özçelik, N. (2012). Yabancı dil öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri, Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty, 32 (2): 515-536.
  • Özder, H., Konedralı, G. and Sabancıgil, P. (2013). KKTC'de okulöncesi öğretmenliği programının değerlendirilmesi, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education 2(2).
  • Özder, H., Konedralı, G. and Zeki, P. C. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2):253-275.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A. and Kartal, H.(2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi, İlköğretim-Online, 7(3), 726-737.
  • Özmen, H. (2008). Okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 25–37.
  • Paker, T.(2008). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1) 23, 132-139.
  • Paker, T. (2005). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur. Denizli, Türkiye.
  • Patton, M.Q.(2002). Qualitative research and evealuation methods (3. Baskı). Thousand Oaks, CA:Sage. Saratlı, E. Ü. (2007). Okul Deneyimi-I dersi uygulamasında ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarına sunulan danışmanlık hizmetinin yeterliliği. Yayınlanmamış Yüksek LisansTezi. Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Schön, D.A. (1987). Educating the Reflective Practitioner. San Francisco: Jossey Bass.
  • Seçer, Z., Çeliköz, N. and Kayılı, G. (2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi.7(1) 128-152.
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4- 31.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22.
  • Sılay, İ. and Gök, T. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi derslerinde karşılaştıklar sorunları ve bu sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIV Ulusal Eğitim BilimleriKongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur, Denizli, Türkiye. Sönmez, V. et all. (2008) Öğretmenlikte karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri (1). Gelecekti olası eğitim sistemleri. (Genişletilmiş 3. Baskı).: Anı Yayıncılık. Ankara
  • Şahin, M. (2006). Avrupa Birliği ülkelerinde ve Türkiyede öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Şahin, Ç., Kartal, O. Y. and İmamoğlu, A. (2013). Okul öncesi öğretmen yetiştirme programı hakkında okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD,) 14(1). 101-118.
  • Tarman, B. (2012). Öğretmenlik deneyimi dersinin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik inançlarına etkisi, Kurann ve Uygulannada Egitim Bilimleri, 12 (3), 1951-1973.
  • Tang, S.Y.F. (2003). Challange and support: the dynamics of student teacher’ professional learning in the field experience. The Teaching and TeacherEducation, 19, 482–498.
  • Tokinan, B. Ö. (2013). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri ile mesleki benlik algısı tutum arasındaki ilişkilerin incelenmesi,e-Journal of New World Sciences Academy,8, (1), 142-152.
  • Tom, A. (1997). Redesigning teacher education. Albany, NY: SUNY Press.
  • Yıldırım, S. (2011). Kosova’da öğretmen yetiştirme politikası (1990-2010) ile Kosova’da ve Türkiye’de sınıf öğretmenliği öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Zuzovsky R. (1996).Practice in Teacher Education: an Israeli perspective,European Journal of Teacher Education (19)3, 273-285.

An Evaluation of the Practicum Course of Pre-School Teacher Education Program in North Cyprus

Yıl 2014, Cilt: 10 Sayı: 2, 0 - , 01.10.2014

Öz

The purpose of this study is to evaluate the practicum course of the pre-school teacher education programs across Atatürk Teacher Training Academy (ATTA) and Girne  American University (GAU). The participants of this study were composed of senior level fourth grader pre-service teachers who were enrolled in the pre-school teacher education programs of ATTA and GAU during the 2012-2013 academic years.  Data were collected  from “teaching skill scale” and an open-ended question. The results of both quantitative and qualitative data analysis revealed that pre-service teachers displayed high teaching competency level across ATTA and GAU with no statistically significant difference between. In addition, the analysis of the results derived from content analysis yielded some considerable suggestions such as extending the duration of the practicum course with richer content, enhancing the faculty-school collaboration, and reducing the theory-practice dilemma to an extent where pre-service teachers find better opportunities to practice what they have learnt in theory.

Kaynakça

  • Adey, K. (1997). First impressions do count: mentoring student teachers. Teacher Development.1(1):1231
  • Aydın, S., Selçuk, A. and Yeşilyurt, M. (2007).Öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi II” dersine ilişkin görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği).Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,5(2), 75-90.
  • Atatürk Öğretmen Akademisi, (2004).Okulöncesi öğretmenliği programı, Lefkoşa.
  • Azar, A. (2003). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşlerinin yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159, 180–194. 20 Haziran 2008 tarihinde http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/159/azar.htm adresinden alınmıştır.
  • Barkley, E. (2010). Student engagement tevhniques: A handbook for college faculty. San Francisco, CA: Jossey-Bass
  • Barnes, R. (2006).The Practical Guide to Primary Classroom Management (Primary Guides),Sage Publications Ltd; New edition edition.
  • Bryman, A. (2012). Social research methods (4th edition). Oxford University Press
  • Caires, S. Almedia, L., & Vieira, D., (2012). Becoming a teacher: student teachers’ experiences and perceptions about teaching practice, European Journal of Teacher Education, (35)2, 163-178.
  • Can, N. (2001). Öğretmenlik uygulamasının yönetimi ile ilgili yeni düzenlemenin getirdikleri ve yaşanan sorunlar. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüDergisi. 16 Eylül 2008 tarihinde http://sbe.erciyes.edu.tr/dergi/sayi_11.htm adresinden alınmıştır.
  • Chambers & Hardy (2005). Length of time in student teaching: Effects on Classroom Control Orientation and Self-Efficacy Beliefs, Educational Research Quarterly. 28(3). 3-9.
  • Çetintaş, B. and Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergsi, 29: 75-84.
  • Çoşkun, K. (2011). Öğretmenlik uygulaması i-ii derslerinin özel eğitim zihin engelliler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algılamaları üzerindeki etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Davran, E. (2006). İlkögretim kurumlarındaki ögretmenlik uygulamasının ögretmen adaylarının ögretmenlik yeterliliklerini kazanmaları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Demircan. C. (2007). Okul deneyimi II dersine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Mersin Üniversitesi örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim FakültesiDergisi, 3 (2), 119.132.
  • Dereobalı, M. and Ünver, G. (2009). Okulöncesi öğretmenliği lisans programı Derslerinin öğretim elemanları tarafından genel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10:3, 161-181.
  • Dick, W., & Carey, L. (1996). The systematic design of instruction. 4th ed. New York, NY: Harper Collin. Dursun, Ö. Ö., and Kuzu, A. (2008). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Öğretmen Adayı ve Öğretim Elemanı Görüşleri, Selçuk ÜniversitesiAhmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 159-178.
  • Eraslan, A. (2008). Fakülte-okul işbirliği programı: Matematik öğretmeni adaylarının okul uygulama dersi üzerine görüşleri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 95–105.
  • Eski, M. (1992). Öğretmen adaylarının gözlem ve uygulama çalışmalarında karşılaştıkları zorluklar ve çözüm önerileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.8, 345-350
  • Falus, I. (1996). Analysing Some Characteristics of Teaching Practice in HungaryEuropean Journal of Teacher Education (19), 3.
  • Field, A. (2007). Discovering Statistics Using SPSS. London: Sage.
  • Goodlad, J. (1990). Teachers for our nation’s schools. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Goodlad, J.I. (1994). Educational renewal: Better teachers, better schools. San Francisco, CA: JosseyBass.
  • Gökçe and Demirhan (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüşleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38,1, 43-71.
  • Hascher,T. Cocard, Y. & Moser, P. (2004).Forget about theory—practice is all? Student teachers' learning in practicum, Teachers and Teaching: Theory and Practice, 10:6, 623-637.
  • Kavas, A. B. and Bugay, A. (2009). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde gördükleri eksiklikler ve çözüm önerileri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25),13-21.
  • Kennedy, J. (1996). Meeting the needs of teacher trainees on teaching practice. In T. Hedge & N. Whitney (Eds.) Power, Pedagogy and Practice (pp. 171-181). Oxford: Oxford University Press.
  • Kılınç, A. and Altuk, Y. G. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akul deneyimi derslerine yönelik tutumları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 10, Sayı 19, 41-70
  • Kılıç, D. (2004). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları üzerine etkisinin değerlendirilmesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, l0, 172-184.
  • Kılıç, A. and Acat, M. B. (2007). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin işe vurukluk düzeyi. Sosyal BilimlerDergisi, 17, 21-37.
  • Kiraz, E. (2002). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi mesleki gelişiminde uygulama öğretmenlerininişlevi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(1), 183-196.
  • Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. New York, NY: Routledge
  • Koç, and Yıldız, (2012). Öğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: Günlükler, Eğitim ve Bilim, Koç. G. (1998). Öğretmenlik uygulaması dersinin gazi üniversitesi mesleki eğitim fakültesi öğrencileri üzerindeki etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Koçadere, S. A. and Aşkar, P. (2013). Okul uygulamaları derslerine ilişkin görüşlerin incelenmesi ve bir uygulama modeli önerisi, HacettepeÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,28(2), 27-43
  • Kosnik, C., & Beck, C. (2009). Priorities in teacher education: The 7 key elements of preservice preparation. London: Routledge.
  • Kudu, M., Özbek, R. and Bindak, R. (2006). Okul deneyimi-I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (15), 99–109.
  • Leask, M. (1995). School-based teacher education in England and Wales: the unanswered questions. Paper presented at the Annual Conference of the A.T.E.A. Inc., Sydney, Australia, July.
  • Liu, P. (2012). Student Teaching Practice in Two Elementary Teacher Preparation Programs, Australian Journal of Teacher Education, ( 37) 1, 14-34.
  • Maynard, T. (2000). Learning to teach or learning to manage mentors? Experiences of school-based teacher training. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 8(1):17-30. 14 Mart 2006 tarihinde http://web.ebscohost.com/ehost/pdf adresinden alınmıştır.
  • Miles M. B. and Huberman A. M. ( 1994 ). Qualitative Data Analysis. Sage Publications Inc.
  • Öğretmenler Yasası.(1986). KKTC: Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı.
  • Özçelik, N. (2012). Yabancı dil öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri, Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty, 32 (2): 515-536.
  • Özder, H., Konedralı, G. and Sabancıgil, P. (2013). KKTC'de okulöncesi öğretmenliği programının değerlendirilmesi, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education 2(2).
  • Özder, H., Konedralı, G. and Zeki, P. C. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2):253-275.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A. and Kartal, H.(2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi, İlköğretim-Online, 7(3), 726-737.
  • Özmen, H. (2008). Okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 25–37.
  • Paker, T.(2008). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1) 23, 132-139.
  • Paker, T. (2005). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur. Denizli, Türkiye.
  • Patton, M.Q.(2002). Qualitative research and evealuation methods (3. Baskı). Thousand Oaks, CA:Sage. Saratlı, E. Ü. (2007). Okul Deneyimi-I dersi uygulamasında ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarına sunulan danışmanlık hizmetinin yeterliliği. Yayınlanmamış Yüksek LisansTezi. Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Schön, D.A. (1987). Educating the Reflective Practitioner. San Francisco: Jossey Bass.
  • Seçer, Z., Çeliköz, N. and Kayılı, G. (2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi.7(1) 128-152.
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4- 31.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22.
  • Sılay, İ. and Gök, T. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi derslerinde karşılaştıklar sorunları ve bu sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIV Ulusal Eğitim BilimleriKongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur, Denizli, Türkiye. Sönmez, V. et all. (2008) Öğretmenlikte karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri (1). Gelecekti olası eğitim sistemleri. (Genişletilmiş 3. Baskı).: Anı Yayıncılık. Ankara
  • Şahin, M. (2006). Avrupa Birliği ülkelerinde ve Türkiyede öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Şahin, Ç., Kartal, O. Y. and İmamoğlu, A. (2013). Okul öncesi öğretmen yetiştirme programı hakkında okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD,) 14(1). 101-118.
  • Tarman, B. (2012). Öğretmenlik deneyimi dersinin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik inançlarına etkisi, Kurann ve Uygulannada Egitim Bilimleri, 12 (3), 1951-1973.
  • Tang, S.Y.F. (2003). Challange and support: the dynamics of student teacher’ professional learning in the field experience. The Teaching and TeacherEducation, 19, 482–498.
  • Tokinan, B. Ö. (2013). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri ile mesleki benlik algısı tutum arasındaki ilişkilerin incelenmesi,e-Journal of New World Sciences Academy,8, (1), 142-152.
  • Tom, A. (1997). Redesigning teacher education. Albany, NY: SUNY Press.
  • Yıldırım, S. (2011). Kosova’da öğretmen yetiştirme politikası (1990-2010) ile Kosova’da ve Türkiye’de sınıf öğretmenliği öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Zuzovsky R. (1996).Practice in Teacher Education: an Israeli perspective,European Journal of Teacher Education (19)3, 273-285.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Özder

Serdal Işıktaş

Gökhan İskifoğlu Bu kişi benim

Fatoş Erdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özder, H., Işıktaş, S., İskifoğlu, G., Erdoğan, F. (2014). An Evaluation of the Practicum Course of Pre-School Teacher Education Program in North Cyprus. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2). https://doi.org/10.17860/efd.33363

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.