Araştırmanın
amacı öğretmen adayları tarafından hazırlanan eğitsel kısa filmlerin
incelenmesi ve öğretim sürecinde kullanılmasına ilişkin görüşlerin
belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde olup, 2014-2015 eğitim öğretim yılı
bahar döneminde İstanbul’daki bir devlet üniversitesinin 2. sınıfında okuyan 51
öğretmen adayıyla seçmeli bir ders olan “Fen Bilimleri ve Toplum” dersinde
araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen
adayları bu dersi alan grup içerisinden seçkisiz örnekleme yöntemiyle
seçilmiştir. Araştırmada öğretmen adayları tarafından fen ve toplum temelli 10
farklı film hazırlanmıştır. Araştırma verileri öğretmen adayları tarafından
hazırlanan eğitsel kısa filmler ve araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu
soruyla toplanmıştır. Araştırma verileri dereceli puanlama anahtarı (rubrik) ve
içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen
bulgular filmlerde yer alan fen kavramlarının doğru bir şekilde kullanıldığını,
fen-toplum ilişkisinin kurulabildiğini, filmlerin anlaşılır bir dile sahip
olduğunu, sınıf seviyesine uygun olduğunu ve günlük hayatla
ilişkilendirilebildiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca öğretmen adayları filmleri
meslekleri süresince etkili bir şekilde kullanabileceklerini düşünürken;
filmlerin çoğunlukla dersin başında kullanılması gerektiğini düşünmektedirler.
Öğretmen adayları filmlerin öğretim sürecini kolaylaştırma, ilgi çekmeyi ve
günlük hayatla ilişki kurmayı sağlama, hayal gücünü geliştirme, kalıcılığı
arttırma, farklı zekâ tiplerine fırsat sunma, eğlenerek öğretme ve sorgulama
becerisi kazandırma gibi olumlu niteliklerine atıfta bulunurken; yanlış
öğrenmeye neden olabilme ve öğretmenin yerini alabilme gibi olumsuzluklara da
atıfta bulunmuşlardır.
Eğitsel kısa film öğretmen adayı fen eğitimi fen bilimleri ve toplum
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.