Bu
çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmeni adaylarının çizdikleri resimler yardımı
ile algıladıkları çevresel sorunları çevre okuryazarlık düzeyine göre analiz
etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında
Türkiye’deki bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi matematik ve fen
bilimleri eğitimi bölümü fen bilgisi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim
gören 1.,2.,3. ve 4. sınıf toplam 120 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu
araştırmada karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen
kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak öğrencilerin çizdikleri
resimler ve resimler hakkında açık uçlu soruların yer aldığı görüş anketi ile
nicel veri toplama araçlarından Kaplowitz ve Levine (2005) tarafından
geliştirilen; Teksöz, Şahin ve Ertepınar (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan
çevre okuryazarlık ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına çizdirilen
resimler ile öğretmen adaylarının açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar içerik
analizine tabi tutulmuştur. Resimlerde ve görüşlerde yer alan simgeler ve sözlü
ifadeler kodlanarak kategorize edilmiştir. Çevre okuryazarlık ölçeğinden elde
edilen bulgular ise betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçları öğretmen adaylarının en fazla su, hava ve görsel kirlilik üzerinde
ilgili olduklarını gösterdi. Öğretmen adaylarının çevresel sorunlara yönelik
algılarının çevre okuryazarlık düzeylerine göre değiştiği tespit edildi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.