Araştırma,
4-6 yaş grubu çocukların devam ettikleri okul türüne göre annelerin çocuk
kitabı hakkındaki görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama
araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya, Ankara il merkezinde yaşayan
ve uygun örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 500 anne katılmıştır. Veriler SPSS
20.00 paket programı kullanılarak Ki Kare (X²) ile analiz edilmiştir. Annelere,
“Okul Öncesi Dönemde Çocukları Bulunan
Annelerin Çocuk Kitabı Seçim Kriterleri Anketi” uygulanmıştır. Ankette,
annelere çocukların kendilerine kitap
alınmasını nasıl karşıladıkları, çocuklarına kitap alma nedenleri, çocuklarına
kitap alırken ne tür kitap tercih ettikleri, çocuklarına ödül ve hediye olarak
ne aldıkları, çocukların arkadaşlarına ödül ve hediye olarak ne aldıkları,
çocuklarını kütüphaneye götürme durumları, annelerin kendilerine kitap alma
sıklıkları, çocuklarına kitap alma sıklıkları ve çocuklara kitap alınırken
tercihi kimin yaptığına yönelik sorular sorulmuştur. Araştırma sonucunda; çocukların devam
ettikleri okul türüne göre
kendilerine kitap alınmasından hoşlanma durumları, kitap alma nedenleri,
çocuklarına aldıkları ödül veya hediyelerin dağılımı, çocukların arkadaşlarına
aldıkları ödül veya hediyelerin dağılımı, çocuklarını kütüphaneye götürme
durumları, annelerin kendilerine kitap alma sıklıkları, annelerin çocuklarına
kitap alma sıklıkları ve kendilerine kitap alınırken tercihi kimin yaptığı
konularında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunurken; çocuklarına ne
tür kitaplar tercih ettikleri konusunda istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık bulunmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.