The purpose of this study was to develop, implement, and evaluate technology enhanced scaffolding design in Task Based Language Teaching (TBLT) for English beginner level students at a middle school with a limited technology infrastructure and low socioeconomic profile. The implementation’s effectiveness was assessed by a comparison of data obtained by researcher-designed pre and posttests from 38 fifth graders in a control and experimental group, as well as an analysis of the latter’s responses to classroom tasks and feedback questions collected periodically. While both groups progressed in the key leaning objectives, the experimental group significantly outperformed the control in the posttest. Paired samples comparisons showed that the learners in the experimental group improved their test scores significantly in all the subtests, while those in the control showed a significant increase only in vocabulary questions. The additional descriptive analysis of the qualitative data collected from the experimental group provided evidence for how this difference occurred. Based on the findings of the study, an amendment to the guidelines for scaffolding design software is suggested from the perspective of teaching English as a Foreign Language (EFL) in limited technology contexts.
technology integrated TBLT scaffolding software design in EFL limited technology context elementary EFL learners in Turkish context
Bu çalışmanın amacı, kısıtlı bir teknoloji altyapısı olan ve düşük sosyo ekonomik profile sahip bir ortaokulda İngilizce başlangıç düzeyi öğrencileri için teknoloji destekleriyle beslenmiş görev temelli dil öğretimi tasarlamak, geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmektir. Uygulamanın etkililiği, bir kontrol ve deney grubundaki 38 beşinci sınıf öğrencisinin araştırmacı tarafından tasarlanmış ön ve son testlerden elde edilen verilerinin karşılaştırılması ve deney grubu öğrencilerinin sınıf görevlerine ve periyodik olarak toplanan geribildirim sorularına verdiği yanıtların analizi ile değerlendirilmiştir. Her iki grup da öğrenme kazanımları bakımından ilerleme gösterirken, deney grubu öğrencileri son testte kontrol grubu öğrencilerinden önemli ölçüde daha iyi performans göstermişlerdir. Eşleştirilmiş örneklem karşılaştırmaları, deney grubundaki öğrencilerin tüm alt testlerde puanlarını önemli ölçüde iyileştirdiğini, kontrol grubundakilerin ise yalnızca kelime dağarcığı sorularından aldıkları puanlarda anlamlı bir artış gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Deney grubundan toplanan nitel verilerle yapılan ilave tanımlayıcı analiz, bu farkın nasıl oluştuğuna dair göstergeler sunmaktadır. Çalışmanın bulgularına dayanarak, kısıtlı teknoloji altyapısı bağlamında İngilizce’nin yabancı dil olarak öğetimi açısından dijital destekleme tasarım ilkelerine bazı tashih önerileri getirilmiştir.
teknolojiyle bütünleşik görev temelli dil öğretimi İngilizce öğretiminde dijital destekleme tasarımı kısıtlı teknoloji bağlamı İngilizce temel düzey
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 18 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.