Bu çalışmada öznellik Smith (2003)’e dayanılarak tanımlanmış ve Nuyts (2001)’in öznelliğin dereceli yorum alabileceği savı desteklenmiştir. Oluşturulan kuramsal çerçeveden hareketle öğrencilerden elde edilen yazılı anlatılardan oluşan veri tabanı üzerinde öznellik sunumlarını saptamaya yönelik bir çözümleme gerçekleştirilmiştir. Ulaşılan nicel sonuçlar örneklemdeki metinlerde öğrencilerin sıklıkla nesnel öznellik kodlaması yapmayı tercih ettiğini göstermektedir. Bu durum öğrenci anlatılarını daha çok olay aktarımı yapılan rapor metinlerine dönüştürmektedir.
Anahtar sözcükler: Öznellik, öznellik derecesi, anlatı, öğrenci metinleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 7 Sayı: 2 |