Aim: This study aimed to assess the knowledge levels and educational needs of middle adolescents regarding Human Papilloma Virus (HPV) vaccine. Method: A cross-sectional study was conducted between May and June 2024 with 285 students from an Anatolian High School in Mersin province. Data were collected using a descriptive form for sociodemographic characteristics and an information form on HPV vaccination. Analyses were performed using IBM SPSS Statistics 23.0, with descriptive statistics, independent sample t-tests, and One-Way ANOVA tests applied. A p-value of <0.05 was considered statistically significant. Results: More than half of the students (50.3%) had heard about HPV infection, and 55.6% were aware of the HPV vaccine, yet only 3.5% had been vaccinated. Among the participants, 59.4% expressed a willingness to be vaccinated. Students exhibited moderate knowledge levels about HPV, and those with prior information about the infection and vaccine had significantly higher knowledge scores. Social media was identified as the primary source of information for 33.2% of students, while only 2.4% obtained information from healthcare professionals. Conclusion: The findings revealed that high school students possess a moderate understanding of HPV infection and vaccination and require additional education on the topic. It has been determined that high school students use social media as a source of information, and comprehensive, innovative, and social media tools should be developed to increase their level of knowledge about HPV infection and vaccine.
Yoktur
Amaç: Bu çalışma orta adölesanların HPV aşısı hakkındaki bilgi düzeylerini ve eğitim gereksinimlerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Kesitsel tasarımdaki araştırmanın verileri Mayıs-Haziran 2024 tarihleri arasında elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Mersin iline ait bir ilçede yer alan bir lisenin öğrencileri oluşturmuştur (n=285). Araştırma verilerinin toplanmasında; öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini sorgulayan tanıtıcı bilgi formu ve HPV aşısı hakkında bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS Statistics 23.0 programında gerçekleştirilmiş olup; tanımlayıcı istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve One-Way ANOVA testi kullanılarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin yarısından fazlası HPV enfeksiyonunu (%50.3) ve HPV aşısını (%55.6) duymuş; %3.5’i HPV aşısı olmuştur. Öğrencilerin %59.4’ü aşı olmayı istemektedir. Öğrencilerin HPV hakkında bilgileri orta düzeyde olup, HPV enfeksiyonunu ve aşısını duyan öğrencilerin bilgi düzeyleri anlamlı derecede yüksektir. Öğrencilerin % 33.2’si sosyal medyadan bilgi edinmiş, ancak sağlık personelinden bilgi alma oranı %2.4 olarak oldukça düşük bulunmuştur. Sonuç: Çalışmada öğrencilerin HPV aşısı ve hastalığı hakkında orta düzeyde bilgi sahibidir ve bu konuda eğitim ihtiyaçları bulunmaktadır. Lise öğrencilerinin özellikle sosyal medyayı yüksek oranda bilgi kaynağı olarak kullandıkları belirlenmiş olup, HPV enfeksiyonu ve aşısı hakkında bilgi düzeylerini artırmaya yönelik kapsamlı, yenilikçi ve sosyal medya araçlarını aracı olarak kullanan eğitim programları geliştirilmelidir.
Yoktur
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Ebelik (Diğer), Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Halk Sağlığı (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | Yoktur |
| Erken Görünüm Tarihi | 4 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 2 |
MEÜ
Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında
yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr.
Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir.
Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019 ile 05 Şubat 2025 tarihleri arasında DOAJ tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.
Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.