Türkçe Özet: Korunmaya muhtaç çocuklar ulusal ve uluslararası hukuk kuralları doğrultusunda koruma altına alınmaktadır. Bu çocuklar kurum bakımı, evlat edinme, koruyucu aile, geçici sığınma evleri ve grup evlerinde devlet korunması altında bakılabilmektedir. Korunmaya muhtaç çocukların fiziksel, duygusal, gelişimsel ve eğitimle ilgili sorunları olabilmektedir. Çocuklar koruma altına alındıkları süreçte ayrıntılı değerlendirmeli ve öncelik sırasına göre bakım alma sürecinin planlanması gerekmektedir. Koruma altına alınma sürecinde ayrıntılı öykü alınmalı ve çocuklara Sağlık Eğitim Kimliği (SEK) çıkartılmalıdır. Bu kimlik çocukların sağlık ve eğitimle ilgili hizmetlerden ayrıntılı yararlanması ve hizmetlerin sürekliliği açısından önemlidir. Çocukların bakım açısından izlem sıklığının kapsamlı değerlendirilmesi sonucunda, çocukların gereksinimleri doğrultusunda karar verilmeli, bakım ve izlemler holistik bakış açısıyla yapılmalıdır. Bu izlemlerde yeni vakaların belirlenmesi, vaka yönetimi, toplumla işbirliği, sistem odaklı girişimler, politika geliştirmek ve bu politikaları uygulamaları ile süreklilik kazanacaktır. Korunmaya muhtaç çocukların gereksinimleri doğrultusunda fiziksel, mental, gelişimsel ve bireylere özel olabilecek sağlık sorunlarının değerlendirilmesi, onların bakımı açısından önemlidir. Bakımlar için yapılan girişimler organize bir ekiple gerçekleştirilmeli, izlem ve bakım sürecinin kayıt altına alınması sağlanmalıdır. Bu işlemler yapılacak bakımın sürekliliği için gereklidir. Ülkemizde korunmaya muhtaç çocukların bakım ve izlemlerinde süreklilik gerekmektedir. Uygulamada belirli bir model bulunmamasından dolayı bakım ve izlemlerde çeşitli sorunlar yaşanılmaktadır. Bu nedenle Türkiye\'de korunmaya muhtaç çocuklara hizmet veren profesyonellere katkı sağlamak amacıyla bu makale hazırlanmıştır
Abstract A Model of the Effective and Systematic Approach for the Care of Children in Need of Protection Children in need of protection are put under protection in line with the rules of national and international laws. Care can be provided to these children under social and legal protection by means of institutional care, child adoption, foster home care, and in temporary children\'s shelters and group houses. Children in need of protection may have problems such as chronic diseases, physical, emotional and developmental health problems, and irregular attendance to school. These children should be evaluated in details during the protection period. The duration of receiving care must be planned in orderly basis. During protection, a detailed story must be taken and a Health and Education Passport (HEP) must be issued for each child. Such identity card is important for children to benefit from health and educational services. Follow-up frequency for a child in terms of care should be determined as a result of the comprehensive evaluation and in line with needs of child in question. Child care and follow-up must be carried out with a holistic point of view. Such follow-ups will gain continuity through identification of cases, case management, cooperation with society, system-oriented attempts, and by developing and applying policies. Individual evaluation of physical, mental or developmental health problems or health problems which may be specific to individuals in line with requirements of children in need of protection is highly important for their care. All attempts made for this care must be performed by an organized team. The child care and follow-up stages must certainly be documented. All these are necessary for continuity of the care. Continuity of care is necessary for children in need of protection in our country. In practice, there isn no certain model in our country. Therefore, various problems have been experienced in child care and follow-up. Thus, this article have been prepared to contribute and guide the professionals providing care for children in need of protection.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 3 |
MEÜ
Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında
yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr.
Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir.
Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.
Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.