Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Scaling the variables affecting academic achievement of physician candidates with pairwise comparison method

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 32 - 52, 25.04.2016

Öz

Objective: Current study aims to identify and scale the variables that are thought to affect physician candidates’ academic achievement and place those variables on an interval scale. Method: The study includes the development of an assessment tool that addresses the variables that will be identified as a result of literature review and expert views and this tool will be instrumental in collecting data from both physician candidates and instructors at the Medical Faculty. It was planned to include 1st and 6th year medical school students at Mersin University along with their instructors from the same university. Data analysis will include scaling of data with fifth case equation on the whole data matrix. Results: The findings showed that for each participant groups it was considered that the most important three variables affecting the academic success are ' level of motivation ', ' regular study ' and ' quality of inspectors '. On the other hand, the least important variable according to the class I and VI students was 'intensity of course blocks ' while instructors indicated 'social environment ' as the least significant parameter. Conclusion: Based on the data obtained in this study, taking precautions for improving student motivation, organizing institutional continuing education programs for inspectors to improve their teaching qualifications, and establishment of well-designed libraries, study halls, or classrooms are expected to contribute the improvement of academic achievement and highly recommended. 

Hekim adaylarının akademik başarılarını etkileyen değişkenlerin ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 32 - 52, 25.04.2016

Öz

Amaç: Bu çalışmada; hekim adaylarının akademik başarılarını etkilediği düşünülen değişkenlerin saptanması, ölçeklenmesi ve eşit aralıklı bir ölçek üzerine yerleşiminin sağlanması amaçlanmaktadır. Yöntem: Araştırmanın, çalışma grubunu Mersin Üniversitesi, Tıp Fakültesinde öğrenim görmekte olan 1. ve 6. sınıf öğrencileri ile yine aynı kurumda görev yapmakta olan öğretim üyeleri oluşturmaktadır. Çalışma grubu üzerinden elde edilen verilerin ölçeklenmesi, tam veri matrisi üzerinden beşinci hal denklemiyle gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Elde edilen bulgular; her üç katılımcı grubu için de, akademik başarıyı etkiledi düşünülen en önemli 3 değişkeninin ‘motivasyon düzeyi’, ‘düzenli çalışma’ ve ‘öğretim üyesinin niteliği’ olduğunu göstermiştir. Diğer taraftan en önemsiz olarak nitelenen değişken ise dönem I ve VI öğrencilerine göre ‘ders bloklarının yoğunluğu’ öğretim üyelerine göre ise ‘sosyal çevre’ olarak saptanmıştır. Sonuç: Elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin motivasyon düzeylerinin arttırılması amacıyla alınacak tedbirin, öğretim üyelerinin formasyon yeterliklerinin geliştirilmesine yönelik düzenlenecek hizmet içi eğitimlerin, öğrencilerin düzenli ders çalışabilecekleri kütüphane, derslik gibi ders çalışma salonları açılmasının, vb. akademik başarının arttırılmasına katkı sağlayacağı düşünülmekte ve önerilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Selvi

Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Selvi, H. (2016). Hekim adaylarının akademik başarılarını etkileyen değişkenlerin ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(1), 32-52.
AMA Selvi H. Hekim adaylarının akademik başarılarını etkileyen değişkenlerin ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. Nisan 2016;9(1):32-52.
Chicago Selvi, Hüseyin. “Hekim adaylarının Akademik başarılarını Etkileyen değişkenlerin Ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 9, sy. 1 (Nisan 2016): 32-52.
EndNote Selvi H (01 Nisan 2016) Hekim adaylarının akademik başarılarını etkileyen değişkenlerin ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 9 1 32–52.
IEEE H. Selvi, “Hekim adaylarının akademik başarılarını etkileyen değişkenlerin ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi”, Mersin Univ Saglık Bilim Derg, c. 9, sy. 1, ss. 32–52, 2016.
ISNAD Selvi, Hüseyin. “Hekim adaylarının Akademik başarılarını Etkileyen değişkenlerin Ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 9/1 (Nisan 2016), 32-52.
JAMA Selvi H. Hekim adaylarının akademik başarılarını etkileyen değişkenlerin ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2016;9:32–52.
MLA Selvi, Hüseyin. “Hekim adaylarının Akademik başarılarını Etkileyen değişkenlerin Ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 1, 2016, ss. 32-52.
Vancouver Selvi H. Hekim adaylarının akademik başarılarını etkileyen değişkenlerin ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2016;9(1):32-5.

MEÜ Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr. Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir. 

Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.


Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.

154561545815459   

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı  ile lisanslanmıştır.