Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LES DIFFICULTES DE METTRE EN SCENE LES PIECES D’EUGENE IONESCO

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 27 - 33, 31.07.2019

Öz

Yönetmen, yazar-oyuncu ya da seyirci kadar

tiyatroyu var eden önemli bileşenlerden biridir.

Bu özelliğinden dolayıdır ki, tiyatro kollektif

bir sanat olarak kabul edilir. Sahneleme süreci

gerçekleşinceye kadar etkin bir katılımı

gerektirir. Ancak, metnin yaratıcısı yazar

ile onu sahneye koyan yönetmenin zaman

zaman bazı noktalarda uyuşmadıkları da bir

gerçektir. Bazen yönetmenin oyuna çok fazla

müdahale ettiği bazen de yazarın istediklerini

tam olarak yerine getiremedigi görülür.

Özellikle oyun bir uyumsuz tiyatro oyunu ise

iş daha da zorlaşır. Yaşamın uyumsuzuğunu

uyumsuz yollarla anlatan uyumsuz tiyatro

oyunlarının, yönetmen açısından ne gibi

zorluklar yarattağı sorusuna yanıt aramak

çalışmamızın amacını oluşturmaktadır.

Tiyatro yönetmeninin metin yazarı ile olan

ilişkini, anlaşmazsızlıklarını Eugène Ionesco

oyunları çerçevisinde inceleyeceğiz.

Kaynakça

  • Esslin, M. (1977). Théâtre de l'absurde, Buchet-Chastel.Ionesco, E. (1966). Notes et Contre-notes, Paris : Gallimard, Folio EssaisIonesco, E. (1970). Jeux de massacre, Théâtre, V, Paris : Gallimard.Ionesco, E. (1972). Macbett, Paris: Gallimard.Ionesco, E. (1977). Entre La Vie et Le Rêve, Entretiens avec Claude Bonnefoy, Paris : Belfond.Ionesco, E. (1987). La Quête intermittente, Paris : Gallimard.Ionesco E. (1954). Theatre I : La cantatrice chauve, La leçen, Jacques ou la soumission, L’avenir est dans œufs, Victimes du devoir, Amedee ou comment s’en debarrasser ?, Paris : Gallimard.
  • Académie Française, [En ligne]: http://www.academie-francaise.fr/ Ader, [En ligne]: http://www.ader-paris.fr/html/fiche.jsp?id=3105615&np=4&lng=fr&npp= Amazon, [En ligne]: http://www.amazon.fr/Macbett-Eug%C3%A8ne-Ionesco/dp/2070366944 Archives de France, Création de la Cantatrice chauve [En ligne] http://www.archivesdefrance. culture.gouv.fr/action-culturelle/celebrations-nationales/recueil-2000/litterature-et-sciences-humaines/la-cantatrice-chauve.
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 27 - 33, 31.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Esslin, M. (1977). Théâtre de l'absurde, Buchet-Chastel.Ionesco, E. (1966). Notes et Contre-notes, Paris : Gallimard, Folio EssaisIonesco, E. (1970). Jeux de massacre, Théâtre, V, Paris : Gallimard.Ionesco, E. (1972). Macbett, Paris: Gallimard.Ionesco, E. (1977). Entre La Vie et Le Rêve, Entretiens avec Claude Bonnefoy, Paris : Belfond.Ionesco, E. (1987). La Quête intermittente, Paris : Gallimard.Ionesco E. (1954). Theatre I : La cantatrice chauve, La leçen, Jacques ou la soumission, L’avenir est dans œufs, Victimes du devoir, Amedee ou comment s’en debarrasser ?, Paris : Gallimard.
  • Académie Française, [En ligne]: http://www.academie-francaise.fr/ Ader, [En ligne]: http://www.ader-paris.fr/html/fiche.jsp?id=3105615&np=4&lng=fr&npp= Amazon, [En ligne]: http://www.amazon.fr/Macbett-Eug%C3%A8ne-Ionesco/dp/2070366944 Archives de France, Création de la Cantatrice chauve [En ligne] http://www.archivesdefrance. culture.gouv.fr/action-culturelle/celebrations-nationales/recueil-2000/litterature-et-sciences-humaines/la-cantatrice-chauve.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şengül Kocaman

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kocaman, Ş. (2019). LES DIFFICULTES DE METTRE EN SCENE LES PIECES D’EUGENE IONESCO. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 27-33.