Recep Tayyip Erdoğan tarafından kurulan AK Parti, 3 Kasım 2002 tarihinden itibaren Türkiye’yi yönetmektedir. Bu tarihten itibaren yapılan 6’sı genel seçim, 3’ü yerel seçim ve 3’ü referandum olmak üzere AK Parti toplamda 11 yarıştan galip ayrılmıştır. Bu seçimlere 10 Ağustos 2014’te yapılan Cumhurbaşkanlığı seçimi de eklendiğinde AK Parti lehine sonuçlanan seçim sayısının 13 olduğu görülmektedir. AK Parti’nin bu seçimlerden başarıyla çıkmasında siyasal iletişim uygulamalarının etkisi bulunmaktadır. AK Parti seçimlerden başarıyla çıkarken seçmenin harekete geçirilmesinde ve oy verme davranışının pozitif yönde etkilenmesinde seçmenle kurulan ilişkinin profesyonel yaklaşımlarla desteklendiği gerçeği ön plandadır. Afiş, slogan, müzik, reklam, ilan ve mitinglerin planlanması gibi siyasal iletişim kampanyasının vazgeçilmez unsurları toplumun ikna edilmesinde kullanılmıştır. Bu çalışmada ağırlıklı olarak kampanya sürecinde tasarlanan mesajların içeriği çerçevesinde şekillenmiş ve inceleme nesnesi olarak 2002, 2007, 2011, 2015 ve 2018 genel seçimleri seçildi. Bu seçim süreçlerinin tercih edilmesinin gerekçesi ise genel seçimlerin parti politikalarını yansıtma açısından daha kapsayıcı olmasıdır. Seçim süreçlerinde topluma verilen mesajların analiz edilmesinde makro boyuttan mikro boyuta inerek AK Parti’nin Türkiye genelinde verdiği mesajlar ile Güneydoğu Anadolu Bölgesinde verdiği mesajların karşılaştırılması yapıldı. Bu karşılaştırma ile birlikte hem AK Parti’nin siyasal iletişim kampanyasının dört seçim boyunca nasıl bir yol haritası takip ettiği hem de genele ve özele yönelik mesajlarında içerik bakımından farklılık olup olmadığı veya bunun ne ölçüde olabildiği konusunda bir sonuç elde etmek amaçlandı. Kuşkusuz beş genel seçim hem zaman aralığı bakımından hem de kampanyanın genişliği bakımından belirli bir sınırlandırmayı zorunlu hale getirmektedir. Bu yüzden seçim esnasında AK Parti genel başkanı olan isimlerin İstanbul ve Diyarbakır konuşmaları ana kalkış noktası olarak alındı.
Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) Recep Tayyip Erdoğan Siyaset Miting Söylem Analizi
AK Party founded by Recep Tayyip Erdogan, Turkey is managing since 3 November 2002. Since this date, the AK Party has won 11 races in total, 6 of which are general elections, 3 are local elections and 3 are referendums. When the Presidential election held on 10 August 2014 is added to these elections, it is seen that the number of elections concluded in favor of the AK Party is 13. The reason for the AK Party's success in these elections is its political communication practices. The fact that the relationship established with the voter is supported with professional approaches in activating the voters and affecting the voting behavior positively while the AK Party successfully exits the elections. The indispensable elements of the political communication campaign such as the planning of posters, slogans, music, advertisements, announcements and rallies were used to persuade the society. In this study, the general elections of 2002, 2007, 2011, 2015 and 2018 were chosen as the object of examination, which were formed within the context of the content of the messages designed during the campaign process. The reason why these election processes are preferred is that general elections are more inclusive in reflecting party policies. Selection process of analyzing the messages sent from the micro to the macro level of society descending AK Party, Turkey has made a comparison of the messages given in Southeast Anatolia with his message across. With this comparison, it was aimed to obtain a conclusion both in terms of how the AK Party's political communication campaign followed the road map during the four elections, and whether there was a content difference in the messages related to the general and private or to what extent. Undoubtedly, the five general elections make certain restrictions necessary both in terms of time interval and the width of the campaign. Therefore, Istanbul and Diyarbakır speeches of the people who were the AK Party leader during the election were taken as the main departure point.
Justice and Development Party (AK Party) Recep Tayyip Erdoğan Politics Meeting Discourse Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 3 |
Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.