Bu araştırmanın amacı destek eğitim odalarında eğitim gören öğrencile-rin destek eğitimin etkililiğine ilişkin görüşleri ve karşılaştıkları sorunları be-lirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Bu araştırmada veriler 2023 eylül ayı ile 2024 ocak ayı ara-sında toplanmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme ile belirlenmiş olup toplam 12 öğrenci ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Veriler içerik analizi yoluyla ince-lenmiştir. Verilerin analizi sonrası ortaya çıkan temalar “fiziksel sorunlar, uygulamadaki sorunlar, başarı ve sosyalleşme” şeklindedir. Destek eğitimi alan öğrenciler ileri sınıflarda olmalarına rağmen birçoğunun okuma ve yazma bilmedikleri ve genel olarak iletişim sorunu yaşadıklarını ifade etmiş-lerdir. Öğrenciler destek eğitim aldıktan sonra akademik olarak gelişme gös-terdikleri, kendi öğretmenleri, destek eğitimi öğretmenleri ve arkadaşlarıyla iş birliği yapabildikleri, matematik dersinde problem çözme becerisini edin-dikleri ve okuduklarını anlamaya başladıkları ifade etmişlerdir. Destek eği-timi alan öğrenciler destek eğitim aldıktan sonra değer gördüklerine inan-dıklarını, kendilerini daha rahat ifade etmeye başladıklarını, derslere, sosyal etkinliklere ve oyunlara katılım sağladıklarını ve akran zorbalığından büyük oranda kurtulduklarını ifade etmişlerdir.
Destek Eğitim Odası Durum Çalışması Kaynaştırma Öğrenci Görüşü Özel eğitim
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Etik Komisyondan 01.06.2023 tarih ve 5 nolu toplantıda 20.06.2023 tarih ve E-74009925-604.01-728844 nolu kararıyla etik izin alınmıştır.
The purpose of this study is to determine the opinions of students recei-ving education in resource room services regarding the effectiveness of sup-port education and the problems they encounter. This study was conducted using a case study, one of the qualitative research methods. Data in this study were collected between September 2023 and January 2024. Partici-pants were determined by purposive sampling and a total of 12 students were interviewed. The data were examined through content analysis. The themes that emerged after the analysis of the data were “physical problems, problems in practice, success and socialization”. The students receiving re-source room stated that although they were in advanced classes, many of them did not know how to read and write and generally had communica-tion problems. The students stated that they improved academically after receiving resource room, were able to cooperate with their own teachers, resource room teachers and friends, acquired problem-solving skills in mat-hematics class and began to understand what they read. It was concluded that students who resource room believed that they were valued, began to express themselves more comfortably, participated in classes, social activi-ties and games, and largely escaped peer bullying.
Resource Room Case Study Inclusion Student Opinion Special Needs In-dividual
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: Ö2 - Özel Eğitimde Disiplinlerarası Çalışmalar |
Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.