The aim of this study is to determine the impact of presenteeism on job performance. In the scope of the research, job performance has been exami-ned in terms of both contextual and task performance. This study was con-ducted with the participation of personnel responsible for ground handling services in the aviation sector. Given the determined objective, it was deci-ded that the quantitative method is suitable for the research, and data were obtained through scale forms. To assess employees' presenteeism tendencies, the "Stanford Presenteeism Scale (SPS-6)" was utilized, while the "Job Per-formance Scale" was employed to measure job performance. The findings suggest that presenteeism impacts job performance in both task and con-textual dimensions. The results demonstrate that presenteeism significantly and positively affects both areas of job performance. This study highlights the beneficial effect of presenteeism on job performance. However, this sig-nificant positive relationship between presenteeism and performance does not entirely eliminate the fact that presenteeism is seen as a problem in busi-nesses.
Presenteeism Aviation Sector Ground Handling Job Performance
Bu çalışmanın amacı, presenteizmin iş performansı üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında, iş performansı hem görev performansı hem de bağlamsal performans açısından incelenmiştir. Bu araştırma, hava-cılık sektöründe yer hizmetlerinden sorumlu personellerin katılımıyla ger-çekleştirilmiştir. Belirlenen amaç dahilinde, araştırma açısından uygun yöne-timin nicel olduğuna karar verilmiş ve ölçek formları aracılığıyla veriler elde edilmiştir. Çalışanların Presenteizm yönelimlerini belirlemek için "Stanford Presenteizm Ölçeği (SPS-6)" ve iş performansını ölçmek için "İş Performansı Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, presenteizmin (işte varolamama) iş performansı üzerindeki etkisini görev performansı ve bağlamsal perfor-mans açısından göstermektedir. Araştırma sonucu, presenteizmin iş perfor-mansı ile görev performansı ve bağlamsal performans boyutları üzerinde anlamlı yani pozitif bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın bulguları, presenteizmin iş performansı üzerindeki pozitif etkisine dikkat çekmektedir. Ancak, presenteizm ile performans arasındaki bu anlamlı ya da pozitif ilişki, yine de çalışan presenteizminin işletmelerde bir problem olarak görüldüğü gerçeğini tamamıyla ortadan kaldırmamaktadır.
Presenteizm Havacılık Sektörü Yer Hizmetleri Çalışanlar İş Performansı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 12 |
Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.