Türkiye’de yükseköğretim kurumlarında görev yapan yabancı uyruklu akademisyenler bulunmaktadır. Bu akademisyenler, kariyerleri süresince kendi ülkelerinde edindikleri bilgi birikiminin yanı sıra, farklı ülkelerdeki akademik deneyimleriyle de zenginleşmiş bir geçmişe sahiptir. Çeşitli akademik ve profesyonel nedenlerle Türkiye'ye gelen bu bilim insanları, yükseköğretim kurumlarının uluslararasılaşma sürecini desteklemekte ve akademik kadroların zenginleşmesine katkıda bulunmaktadır. Bu durum, hem eğitim-öğretim kalitesinin yükselmesine hem de üniversitelerin küresel ölçekte rekabet gücünün artmasına imkân tanımaktadır. Yabancı uyruklu akademisyenler, görev aldıkları fakülte ortamlarında ve ikamet ettikleri toplumlarda oryantasyon sürecinden geçmektedirler. Bu süreç hem kişisel hem de profesyonel yaşamlarının şekillenmesinde önemli rol oynamakta ve farklı kültürel dinamiklerle başa çıkma yeteneklerini geliştirmekte, mesleki performanslarını ve toplumsal uyumlarını olumlu yönde etkilemektedir. Oryantasyon süreci, onların akademik ortamda iş birliği ve iletişim kurma becerilerini artırarak kültürel etkileşimleri zenginleştirmektedir. Bu bağlamda, Türkiye’deki üniversitelerdeki akademisyenlerin deneyimleri, eğitim-öğretim kalitesine ve akademik ortamın zenginleşmesine önemli ölçüde katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, Karabük Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde çalışan yabancı uyruklu akademisyenlerin akademik, ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan yaşadıkları problemler ve bu problemleri çözüm yaklaşımları incelenmiştir. Aynı zamanda İlahiyat Fakültelerindeki ders içerikleri ve yeterlik durumları ile ilgili görüş ve önerilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgubilimsel) bir çalışma olarak tasarlanan bu araştırmada, Karabük Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde görev yapan 10 akademisyen ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların büyük bir kısmı, Türk toplumu ve öğrencilerle dil ve iletişim sorunları yaşamadıklarını, genel olarak ders içeriklerinden memnun olduklarını, ancak derslerin geliştirilmesi gereken yönlerinin de bulunduğunu belirtmişlerdir. Bu bulgular, yabancı uyruklu akademisyenlerin Türkiye'deki ilahiyat eğitimine dair önemli veriler sunmakta ve mevcut eğitim-öğretim süreçlerinin iyileştirilmesi için değerli geri bildirimler sağlamaktadır.
Din Eğitimi İlahiyat Fakülteleri Yabancı Uyruklu Akademisyenler İlahiyat Dersleri Akademik Yaşam
Karabük Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu 03.05.2024 tarihinde gerçekleştirilen toplantısında, 2024/05 No'lu karar ile Etik Kurulu Onay izni alınmıştır.
Foreign academic staff are employed at higher education institutions in Turkey. These academics not only have the knowledge they have gained in their home countries throughout their careers, but also have enriched their backgrounds with academic experiences from various countries. These scholars, who have come to Turkey for various academic and professional reasons, contribute to the internationalization process of higher education institutions and help increase academic diversity. This situation both improves the quality of education and teaching and enhances the global competitiveness of universities. Foreign academic staff undergo an orientation process within the faculties they work at and the communities they reside in. This process plays a significant role in shaping both their personal and professional lives, helping them develop the ability to cope with different cultural dynamics, and positively affecting their professional performance and social integration. In this context, the experiences and adaptation processes of academics in Turkish universities contribute significantly to the quality of education and teaching and to the enrichment of the academic environment. This study aims to understand the academic, economic, social, and cultural challenges faced by foreign academic staff at the Faculty of Theology at Karabük University, as well as their approaches to solving these problems. Additionally, the study seeks to gather opinions and suggestions regarding the content of courses and the qualifications of courses in the Faculty of Theology. Designed as a phenomenological qualitative research study, the research found that most participants did not experience any significant language or communication issues with Turkish society and students. They were generally satisfied with the course content, although they also identified areas that could be improved. These findings provide important data about foreign academic staff’s perspectives on theological education in Turkey and offer valuable feedback for improving existing education and teaching processes.
Religious Education Faculties of Theology Foreign Academic Staff Theology Courses Academic Life
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Din Eğitimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 14 |
Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.
SHERPA ROMEO | LOCKSS | Crossref Üstveri Raporu | DOI | OAI