Comparative Investigation of The Students ‘Approaches to The Tax of Professional Members and Accounting Professional Principles: The Case of Burdur Province
Yıl 2020,
Sayı: 113, 239 - 266, 23.04.2020
İsmail Bekci
,
Ali Apalı
,
Menekşe Engin
Öz
This course is primarily on the subject of tax issues, including tax attitude, tax compliance, tax revenue, tax perception and tax burden of the accounting profession in the departments that provide education for accounting in the accounting and finance department of students with theoretical training in the theoretical The purpose of the study was to determine whether there is any difference between the approaches of professional accountants who are performing the accounting profession after their education. At the end of the study, it was concluded that 5 of the 6 hypotheses were accepted.
Kaynakça
- Abdieva, R. (2016). “Kırgızistan'da Vergi Bilinci”, Avrasya Ekonomileri Uluslararası Konferansı, (4), ss. 677-680.
- Apalı, A. ve Acun, Ö. (2018). “Muhasebe Meslek Mensuplarının Muhasebe Denetiminin Vergi Uygulamaları Üzerindeki Etkisinin Farkındalığına Yönelik Burdur İlinde Bir Uygulama”, Maliye Ve Finans Yazıları, (110), ss. 21-36.
- Bağdigen. M. Erdoğan. A. (2010). “Vergi Uygulamaları Karşısında Mükelleflerin Tutum ve Davranışlarının Tespiti: Zonguldak İli Örneği”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 47(548), ss. 105-122.
- Cansız, H. (2015). “Defterdarlık Çalışanlarının Vergi Algıları: Afyonkarahisar Örneği”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 22(2), ss. 434-450.
- İzgi, S. ve Saruç, T. N. (2011). “Sosyo-Kültürel Faktörlerin Vergi Ahlakı Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri İle Yapılan Anket Çalışması”, Ekonomi Bilimleri Dergisi, 3(2), ss. 133-142.
- Hazman Gürler, G. (2009). “Vergi Bilincini Etkileyen Muhtemel Dışsal Etkenlerin Lojistik Regresyon Analizi İle Tespiti”, Akademik İncelemeler, 4(1), ss. 54-71.
- Kalaycı Şeref, (2009), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
- Koban, E. ve Bulu, J. (2017). “Yüksek Öğretim Öğrencilerinin Vergi Farkındalığı Ve Vergiye Gönüllü Uyuma Yönelik Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi Gaziantep Üniversitesi Özelinde Bir Değerlendirme”, Sosyal Bilimler Dergisi, (12), ss. 118-139.
- Korlu, K.R. Çetinkaya, Ö. Gerçek, A. (2016). ”Yerel Vergi Bilincinin Faktör Analizi İle Değerlendirilmesi: Bursa Örneği”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), ss. 443-465.
- Organ, İ. ve Yegen B. (2013), “Vergi Bilinci Ve Vergi Ahlakı Oluşumunda Muhasebe Meslek Mensuplarının Rolü: Adana Örneği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 27(4), ss. 242-271.
- Ömürbek, N. Çiçek, G.H. Çiçek, S. (2007). “Vergi Bilinci Üzerine Bir İnceleme: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Yapılan Anketin Bulguları”, Maliye Dergisi, (153), ss. 102-122.
- Pekkaya M., Cural M. ve Albayrak E.C., (2017). “SMMM’lerin Vergi Bilinci Boyutlarına Göre Vergiye Bakışları: Zonguldak’ta Bir Uygulama”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICMEB17 Özel Sayısı, ss.1066-1078.
- Sağlam, M. (2013). “Vergi Algısı ve Vergi Bilinci Üzerine Bir Araştırma: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinde Vergi Algısı ve Vergi Bilinci”, Sosyoekonomi Dergisi, 19(19), ss.316-334.
- Serinkan C. ve Erdoğan M. (2017), “Vergi Bilinci Üzerine Ampirik Bir Araştırma: Kırgızistan Manas Üniversitesi Örneği, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), ss.515-529.
- Taytak, M. (2010). “İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinde Vergi Bilincinin Tespiti: Ampirik Bir Araştırma”, Maliye Dergisi, (158), ss. 496-512.
- Yeşilyurt, Ş. (2015). “Vergi Bilincinin Vergi Ahlakı Üzerindeki Etkisi: Maliye Ve İlahiyat Bölümü Öğrencileri Örneği”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), ss. 36-56.
- Yıldırım, M. ve Özdemir, M. (2014). “Muhasebe Meslek Mensuplarının Vergi Kayıp Ve Kaçağı İle Mücadeledeki Rolü Üzerine Bir Araştırma: Giresun Örneği”, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(5), ss. 487-515.
- 13 Haziran 1989 tarih ve 20194 Sayılı Resmi Gazete (3568 Sayılı Kanun)
Muhasebe Meslek Mensupları ve Muhasebe Meslek Adayı Öğrencilerin Vergi Konusuna Yaklaşımlarının Karşılaştırmalı Olarak Araştırılması: Burdur İli Örneği
Yıl 2020,
Sayı: 113, 239 - 266, 23.04.2020
İsmail Bekci
,
Ali Apalı
,
Menekşe Engin
Öz
Vergi konusu hakkında ortaya çıkan başta vergi bilinci olmak üzere vergiye karşı olan tutum, vergi ile uyum, vergi geliri, vergi algısı ve vergi yükü boyutlarında muhasebe mesleğine yönelik eğitim veren bölümler arasında yer alan Muhasebe ve Finansal Yönetim Bölümünde teorik eğitim alan öğrenciler ile teorik eğitimleri sonrasında muhasebe mesleğini icra etmekte olan muhasebe meslek mensuplarının yaklaşımları arasında farklılığın olup olmadığının tespit edilmesi araştırmanın amacı olarak belirlenmiştir. Araştırma sonunda oluşturulan 6 adet hipotezden 5’i kabul edildiği ortaya çıkmıştır.
Kaynakça
- Abdieva, R. (2016). “Kırgızistan'da Vergi Bilinci”, Avrasya Ekonomileri Uluslararası Konferansı, (4), ss. 677-680.
- Apalı, A. ve Acun, Ö. (2018). “Muhasebe Meslek Mensuplarının Muhasebe Denetiminin Vergi Uygulamaları Üzerindeki Etkisinin Farkındalığına Yönelik Burdur İlinde Bir Uygulama”, Maliye Ve Finans Yazıları, (110), ss. 21-36.
- Bağdigen. M. Erdoğan. A. (2010). “Vergi Uygulamaları Karşısında Mükelleflerin Tutum ve Davranışlarının Tespiti: Zonguldak İli Örneği”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 47(548), ss. 105-122.
- Cansız, H. (2015). “Defterdarlık Çalışanlarının Vergi Algıları: Afyonkarahisar Örneği”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 22(2), ss. 434-450.
- İzgi, S. ve Saruç, T. N. (2011). “Sosyo-Kültürel Faktörlerin Vergi Ahlakı Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri İle Yapılan Anket Çalışması”, Ekonomi Bilimleri Dergisi, 3(2), ss. 133-142.
- Hazman Gürler, G. (2009). “Vergi Bilincini Etkileyen Muhtemel Dışsal Etkenlerin Lojistik Regresyon Analizi İle Tespiti”, Akademik İncelemeler, 4(1), ss. 54-71.
- Kalaycı Şeref, (2009), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
- Koban, E. ve Bulu, J. (2017). “Yüksek Öğretim Öğrencilerinin Vergi Farkındalığı Ve Vergiye Gönüllü Uyuma Yönelik Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi Gaziantep Üniversitesi Özelinde Bir Değerlendirme”, Sosyal Bilimler Dergisi, (12), ss. 118-139.
- Korlu, K.R. Çetinkaya, Ö. Gerçek, A. (2016). ”Yerel Vergi Bilincinin Faktör Analizi İle Değerlendirilmesi: Bursa Örneği”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), ss. 443-465.
- Organ, İ. ve Yegen B. (2013), “Vergi Bilinci Ve Vergi Ahlakı Oluşumunda Muhasebe Meslek Mensuplarının Rolü: Adana Örneği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 27(4), ss. 242-271.
- Ömürbek, N. Çiçek, G.H. Çiçek, S. (2007). “Vergi Bilinci Üzerine Bir İnceleme: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Yapılan Anketin Bulguları”, Maliye Dergisi, (153), ss. 102-122.
- Pekkaya M., Cural M. ve Albayrak E.C., (2017). “SMMM’lerin Vergi Bilinci Boyutlarına Göre Vergiye Bakışları: Zonguldak’ta Bir Uygulama”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICMEB17 Özel Sayısı, ss.1066-1078.
- Sağlam, M. (2013). “Vergi Algısı ve Vergi Bilinci Üzerine Bir Araştırma: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinde Vergi Algısı ve Vergi Bilinci”, Sosyoekonomi Dergisi, 19(19), ss.316-334.
- Serinkan C. ve Erdoğan M. (2017), “Vergi Bilinci Üzerine Ampirik Bir Araştırma: Kırgızistan Manas Üniversitesi Örneği, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), ss.515-529.
- Taytak, M. (2010). “İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinde Vergi Bilincinin Tespiti: Ampirik Bir Araştırma”, Maliye Dergisi, (158), ss. 496-512.
- Yeşilyurt, Ş. (2015). “Vergi Bilincinin Vergi Ahlakı Üzerindeki Etkisi: Maliye Ve İlahiyat Bölümü Öğrencileri Örneği”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), ss. 36-56.
- Yıldırım, M. ve Özdemir, M. (2014). “Muhasebe Meslek Mensuplarının Vergi Kayıp Ve Kaçağı İle Mücadeledeki Rolü Üzerine Bir Araştırma: Giresun Örneği”, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(5), ss. 487-515.
- 13 Haziran 1989 tarih ve 20194 Sayılı Resmi Gazete (3568 Sayılı Kanun)